ارتقای سرانه مطالعه از ملزومات توسعه فرهنگی است

محسن فتحی گفت: ارتقای سرانه مطالعه از ملزومات توسعه فرهنگی است که با حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی میسر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی امری ضروری است چرا که این مجموعه فرهنگی با ترویج فرهنگ مطالعه نقش مهمی در ارتقای آگاهی و بصیرت جامعه و توسعه کشور خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های فرهنگی در مجلس یازدهم توجه به حق و حقوق کارکنان و کتابداران است، بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای اعتبارات و حقوق کتابداران با مشکلاتی روبرو هستند که سعی بر رفع آن است.

 

نماینده مردم شهرستان سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وضعیت موجود در شان نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و نیروهای آن نیست و در این دوره بیشتر نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به این مقوله دارند و به عنوان یکی از این نمایندگان قول می‌دهم مشکلات این حوزه حل شود.

 

فتحی از کتاب به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ نام برد و گفت: اگر می‌خواهیم سرانه مطالعه کشور را افزایش دهیم و به توسعه فرهنگی برسیم باید از نهاد کتابخانه های عمومی حمایت کنیم.

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری کردستان از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان استانی فرهنگی، تاکید کرد: در این راستا از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخواست شده است که به صورت ویژه به استان کردستان توجه شود.

 

وجود ۸۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کردستان

 

مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ باب کتابخانه عمومی در کردستان فعال است که ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.، افزود: کتابخانه‌های عمومی استان کردستان 50 هزار نفر عضو دارند و بیش از 800 هزار نسخه کتاب با موضوعات مختلف در کتابخانه‌ها قرار دارد.

 

محمد مخدومی با بیان اینکه شاخص سرانه فضای مطالعه در کردستان پائین‌تر از میانگین کشوری است، اعلام کرد: شاخص سرانه فضای مطالعه در استان 1.3 مترمربع به ازای هر یکصدنفر است.

 

وی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی از ارکان مهم در حوزه فرهنگی بوده و نیل به توسعه فرهنگی در گروه حمایت از متولیان حوزه کتاب است.

 

کد خبر 960724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha