ویژه برنامه های محرم در قالب حسینیه مجازی برگزار می شود 

حسن اقبالی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا و برای جلوگیری از هرگونه تجمع قصد داریم ویژه برنامه های محرم را در قالب حسینیه مجازی اجرا کنیم.

«حسن اقبالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا و برای جلوگیری از هرگونه تجمع قصد داریم ویژه برنامه های محرم را در قالب حسینیه مجازی اجرا کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله کهنوج افزود: در همین راستا در حال فضا سازی مکانی شبیه حسینیه هستیم تا در دهه اول محرم هر شب ویژه برنامه های محرم را از این مکان به صورت زنده اجرا و پخش کنیم.

وی بیان کرد: یکی از ویژه برنامه های محرم، دعوت از سخنران است که هر شب در برنامه زنده حسینیه مجازی حضور می یابد و در باب فضائل امام حسین علیه السلام و اهداف قیام حضرت سخنرانی می کند.

اقبالی ابراز کرد: از آنجایی که سال گذشته در ایام محرم در روستای چاه زیارت اقدام به مقتل خوانی کردیم و این برنامه با استقبال بسیار خوب اهالی این روستاها روبرو شد بنابراین تصمیم گرفتیم یکی دیگر از ویژه برنامه های دهه اول محرم، مقتل خوانی باشد البته در کنار این برنامه ها در حد چند دقیقه روضه خوانی نیز داریم.

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله کهنوج عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های تدارک دیده شده در ماه محرم، برپایی ایستگاه صلواتی است و از آنجایی که امسال طبق دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایستگاه های صلواتی نباید اقلام خوراکی توزیع شود بنابراین قرار است هر عصر در ایستگاه صلواتی کلیپ و عکس هایی از عزاداری سال های گذشته به همراه کلیپ های صوتی و تصویری مداحی و نوحه خوانی را پخش کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی سفره های نذری در مسجد نیست بنابراین با مشارکت خیرین قرار است روزانه غذای گرم با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت شده و پس از بسته بندی در درب منازل افراد نیازمند تحویل شود.

اقبالی بیان کرد: البته توزیع غذای گرم فقط در بین خانوارهای نیازمند از قبل شناسایی شده ساکن روستاهای کهنوج انجام می شود که در گذشته همواره مورد حمایت ما قرار داشته اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله کهنوج اضافه کرد: علاوه بر این چند روز قبل از شروع ماه محرم با مشارکت و همکاری بچه مسجدی های کانون، محله های مجاور مسجد را سیاه پوش می کنیم.

وی تاکید کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا برنامه های محرم متفاوت تر از سال های گذشته و در بستر فضای مجازی اجرا می شوند برای این که ما معتقدیم عزای امام حسین علیه السلام  در هر شرایطی باید اقامه شود ولو از طریق مجازی این امر انجام شود.

اقبالی در خاتمه تاکید کرد: ویژه برنامه های ماه محرم با هدف ترویج فرهنگ عاشورا اجرا می شوند چرا که باید پیام واقعه عاشورا نسل به نسل و سینه به سینه به آیندگان رسانده شود.

کد خبر 960798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha