آزادگان، یاسروار در شکنجه گاه های دشمن شجاعت را فریاد زدند

یاسروار در شکنجه‌گاه غیرانسانی رژیم بعث، در برابر خواست تبلیغی و فریبکارانۀ دشمن، «بؤساً لَک و لاَلهتک» را به شجاعت فریاد زدند و افتخارآمیز و غرورانگیز به وطن بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، مسئولین استان در پیام های جداگانه ای این روز را تبریک گفته و گرامی داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پیامی آورده است: هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند و تابلویی شورانگیز از مجاهدت مردان و زنان بزرگی است که با وحدت و ولایتمداری کاری بزرگ را انجام دادند و در مصاف اسلام با همه غرب و شرق بر الحاد و کفر پیروز شدند.

 

هر بخش از این تابلوی دلنواز صحنه مجاهدت طیف وسیعی از مردم از شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان و شیرزنانی است که در پشت جبهه مشق جهاد کردند و خشت به خشت بنای رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی را بالا بردند و از آن محافظت کردند.


در این میان نقش آزادگان؛ پرفروغ و مشحون از حماسه است چرا که این شیران بیشه مقاومت و صبر در طول دوره اسارت، هر روز والفجری را تجربه کردند و در زیر شکنجه و آزار و اذیت دشمن بعثی از مقاومت بازنماندند و همچون سرو استوار باقی ماندند.


اینجانب به نوبه خود سالروز آزادی اسرای قهرمان را گرامی می دارم و به مقام شامخ اسرای شهید و نیز سید آزادگان، مرحوم ابوترابی درود می فرستم.
 

 

بر اساس این گزارش، محمدجوادفدایی، استاندار کرمان هم در پیامی که آن را با آیه ۴۵ سوره انفال «یا ایّها الّذینَ آمنوُا اذا لَقیتُم فِئه، فأثبُتُو و أذکُروُلله کَثیراً لعلّکم تُفلحونَ»آغاز کرده؛ آورده است: آزادگان، به واقع «مردان قبیلۀ غیرت» و اساطیرِ زنده، پایدار و بی‌زوالِ استقامت اند.

 

انقلابِ اسلامی ایران، با دمیدنِ روح مجاهدت، شجاعت، صبر، مقاومت و شهادت در کالبد جامعه، زنده، پویا و تنومند است و آزادگان به فرمودۀ رهبر معظّم انقلاب، «ثروت عظیمِ انسانی» و اسوه‌هایِ جاودانِ شجاعت و مقاومتِ ملّی هستند که میراث جاودانۀ منش و بینش شهدا را در سینه دارند.

 

آنان یاسروار در شکنجه‌گاهِ غیرِانسانیِ رژیمِ بعث، در برابر خواستِ تبلیغی و فریبکارانۀ دشمن، «بؤساً لَک و لاَلهتک» را به شجاعت فریاد زدند و پس از پذیرش قطعنامۀ 598 و اثبات حقانیّت سیاسیِ ملّت مظلومِ ایران و تبیینِ افکار مزدورانه و مزوّرانۀ رژیم بعث عراق، افتخارآمیز و غرورانگیز به وطن بازگشتند و سمفونیِ ایثار و آزادگی را بر تمام پهنۀ وسیع ایرانِ عزیز طنین افکندند.

 

اینجانب ضمن ادای احترام به ساحتِ همۀ آزادگانِ عزیز، بازگشت شادی‌آفرین و غرورانگیز این فرزندان امام و انقلاب را به دامان وطن، به همۀ مردم شریف ایران، خاصّۀ مردمِ نجیبِ کرمان و به ویژه به خانوادۀ شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌هایِ محترم آزادگان، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از بارگاه الهی برای همۀ این عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم و از متولّیان فرهنگیِ جامعه می‌خواهم با تکیه بر گنجینۀ گران‌قدرِ دفاع مقدّس، بیش از همیشه در اشاعۀ تفکّر ایثار، صبر، مقاومت و پیروزی در متنِ جامعه کوشا و پویا باشند. 

       

کد خبر 960800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha