مشارکت کانون زینبیه نکا در انفاق، گامی برای حمایت از محرومان در محرم

باقری گفت: رزمایش انفاق در محرم گامی برای کمک به محرومان و نیازمندان است که با محوریت کانون زینبیه نکا اجرایی می شود تا همه با هم در راستای اهداف امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) گام برداریم.

« محمدعلی باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا اظهار کرد: انفاق کردن از جمله اعمالی است که خداوند بسیار بر آن تاکید کرده است و در قرآن و روایات فراوان از این مهم سخن گفته شده است و در محرم الحرام امسال باید در ترویج  این مفاهیم ارزشی تلاش بیشتری انجام شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا افزود: در ایام منتهی به ماه محرم همه ما موظف به بزرگداشت این ماه و نهادینه کردن بزرگداشت نام و یاد سرور و سالار شهیدان هستیم و باید با مشارکت خیران در بخش کمک به مرحومان و نیازمندان بیش زا گذشته تلاش شود.

 

وی با اعلام اینکه کرونا وجود دارد و نمی توان به راحتی از کنار این ویروس منحوس عبور کرد، یادآور شد: کرونا وجود دارد؛ اما نمی توان محرم را ندید و اکنون که از تجمع های حسینی همچون سال گذشته خبری نیست، باید تلاش کنیم تا در فضای مجازی و غیرمجازی، نام و یاد سرور و سالار شهیدان را زنده نگه داریم.

 

باقری گفت: نوع دوستی و انفاق از دستورات موکد دین اسلام است و اکنون که به واسطه شیوع ویروس کرونا از تجمعات سال گذشته در محرم بی بهره ایم، به راحتی می توانیم با انفاق و بخشش راه و روش ائمه اطهار(ع) را در جامعه توسعه دهیم.

 

وی افزود: بارها و بارها شنیده ایم که هر کس انفاق کند؛ به سود خود انفاق کرده است و لذا این موارد و روایت و احادیث مختلف در این راستا باید در جامعه نهادینه شود تا همگان با اطاعت پذیری از دستورات دینی و اهل بیت(ع) در این راستا گام بردارند.

 

مدیر مسئول کانون زینبیه نکا ادامه داد: در روایتی از امام على (ع) داریم که فرمودند: « إذا قَدَّمتَ مالَكَ لآخِرَتِكَ و استَخلَفتَ اللّه َ سبحانَهُ على مَن خَلَّفتَهُ مِن بَعدِكَ ، سَعِدتَ بما قَدَّمتَ ، و أحسَنَ اللّه ُ لكَ الخِلافَةَ على مَن خَلَّفتَ .» «هرگاه مال خود را براى آخرتت پيش فرستى و خداى سبحان را جانشين خويش بر بازماندگانت قرار دهى، خود به سبب آنچه پيش فرستاده اى خوشبخت گردى و خداوند هم درباره بازماندگانت، تو را نيكو جانشينى كند.» و این مهم می تواند الگوی ما در بخشش باشد.

 

باقری گفت: اهتمام اهل بیت(ع) درکمک به نیازمندان و ایتام جامعه از موارد مهمی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت و اسلام برای دستگیری از فقرا و محرومان جامعه، راه های زیادی قرار داده است، یکی از این راه‌ها انفاق کردن به فقرا و مستمندان است.

 

وی افزود: اطعام در ماه محرم یکی از برنامه های مهم کانون های مساجد و مردم بوده است که اکنون به دلیل کرونا اطعام دهی در مساجد کنسل شده است و تلاش داریم تا با همت بچه های مسجدی کانون زینبیه نکا در کمک مومنانه و توزیع بسته های معیشتی تلاش کنیم و غذاهای گرم بسته بندی شده درب منازل توزیع کنیم.

 

مدیر مسئول کانون  فرهنگی هنری زینبیه نکا اضافه کرد: رسول گرامی اسلام نیز اطعام را از اجزای ایمان و از برترین اعمال دانسته و می‌فرمودند: "بهترین شما کسی است که اطعام می‌کند" و لذا این مهم در دستور کار است.

 

باقری گفت: رزمایش انفاق در محرم گامی برای  کمک به محرومان و نیازمندان است که با محوریت کانون زینبیه نکا اجرایی می شود تا همه با هم در راستای اهداف امام حسین(ع)  و ائمه اطهار(ع) گام برداریم.

 

وی افزود: اعضای کانون زینبیه نکا از ابتدای شیوع کرونا در کنار مردم بود و اکنون هم در محرم در کنار مردم خواهد ماند و همچنان که در زمان شیوع اولیه کرونا در کنار جوانان بسیجی، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و خیران در قالب کمک‌های مومنانه بودند اکنون هم با فرا رسیدن محرم و در آستانه محرم الحرام  تلاش دارد تا در راستای انفاق به نیازمندان بیش از گذشته وارد عمل شده و کمک ها را به دست اقشار بی‌بضاعت، نیازمند و آسیب دیده از کرونا برسانند.

 

باقری با تاکید بر عمل به منویات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: همه عناصر فعال در کانون زینبیه  نکا در محرم امسال با تمام توان برای کمک به نیازمندان و انفاق پای کار خواهند بود تا اکنون که تجمعات محرم همچون سال های قبل وجود ندارد و کمتر شده است؛ دلجویی از نیازمندان در محرم و امداد و انفاق به آنان  که از سیره و روش ائمه اطهار(ع) است؛ فراموش نشود.

کد خبر 960979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha