عدم توجه به استاندارد زمانی یکی از عوامل ناکارآمدی سیستم اداری است

استاندار کرمان با بیان اینکه عوامل زیادی باعث ناکارآمدی سیستم اداری است؛ گفت: از جمله این عوامل، این است به استاندارد زمانی در کارایی سیستم اداری توجه نشده یا بعضاً تعریف نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجوادفدایی، یکشنبه(۲۶ مرداد) در نشست شورای اداری استان در سخنانی معیار کارآمدی سیستم اداری را رضایت و خشنودی ارباب رجوع دانست و افزود: ما هیچ وقت دنبال رضایت صد در صدی نیستیم زیرا در نهایت عده ای خرسند و عده ای ناراضی هستند اما دنبال افزایش رضایت نسبی و قابل قبول هستیم.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه عوامل زیادی باعث ناکارآمدی سیستم اداری است؛ گفت: از جمله این عوامل، این است به استاندارد زمانی در کارایی سیستم اداری توجه نشده یا بعضاً تعریف نشده که در سیستم اداری نوین به این نکته توجه می شود و  ایراد دوم عدم ثبت مستندات است.

 

وی به مصداق هایی از ناکارآمدی سیستم اداری از جمله معطلی ۱۰ ماهه تمدید دو مجوز برای سرمایه گذاری در استان علیرغم اخذ موافقت ملی آن اشاره و بیان کرد: مدیرمربوطه در پاسخ می گوید چون در بعضی موارد از این مجوزها سوءاستفاده شده احتیاط می کنیم در حالیکه اگر برای پاسخ این مدیر زمان تعیین شده بود و او مقید به پاسخگویی در زمان تعیین شده بود و خود را ملزم به پاسخگویی می دانست خیلی از شبهات برطرف می شد.

 

استاندار کرمان با تصریح به اینکه تعهد در قول و وعده در فرهنگ ما است اما بعضی ها وقت مردم و نظام را تلف می کنند؛ بیان کرد: اگر کارها سیستماتیک و مکتوب باشد مراجعه ارباب رجوع را نیاز نداریم لذا در سیستم اداری پیشرفته از فرد خواسته می شود مدارک را ارائه و زمان مشخص می کنند که بعد از این مدت پرونده شما بایگانی می شود.

 

 

حبیب الله خنجری، مدیرکل حوزه استاندار کرمان و از آزادگان دوران دفاع مقدس هم با بیان خاطراتی از آن دروان و اشاره به این مطلب که خاطرات تلخ و شیرین در دوران اسارت و بیان اینکه گفتن این موارد در جمع آزادگان راحت و قابل درک است؛ افزود: رویکرد خوبی که در اسارت بود اینکه اسرا از این فرصت برای رشد و تعالی خود استفاده می کردند.

 

 

وی ادامه داد: به لحاظ علمی علیرغم کمبود کتاب ها اما اساتید مجربی وجود داشت و بسیاری از اسرا حافظ قرآن و نهج البلاغه شدند و در اردوگاه کسی نبود که بیسواد باشد و هر کسی موظف بود یکی دو نفر را باسواد کند لذا با وجود مشکلات و تحریم ها اگر خلاقیت و نوآوری باشد قطعاً به جامعه کمک خواهیم کرد و روحیه شاد اسرا برگرفته از ایمان و توکل به خدا و پیروی از سیره ائمه رمز ایستادگی و مقاومت اسرا بود که اگر ایران را اردوگاه بزرگی در نظر بگیریم خیلی از کارها را در شرایط تحریم ها و مشکلات حل خواهیم کرد.

 

 

 

کد خبر 961060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha