فرزند شهیدی که بال در بال پدر شهیدش به معراج پرکشید

شهید «محسن رامک» فرزند شهید قربانعلی رامک پس از ۱۹ سال از شهادت پدرش به وی پیوست.

خبرگزاری شبستان-شیروان؛ «شهید محسن رامک»  فرزند شهیدی که تاب دوری پدر، امانش را برید و در 21 مرداد 1385 پس از نوزده سال با ترنم سرود عاشقانه وصل، بال در بال پدر شهیدش به معراج پرکشید.

 

شهید محسن رامک پنجم فروردین 1361 در روستای زو از توابع شهرستان شیروان در خانواده‌ای انقلابی و شهیدپرور چشم به جهان آفرینش گشود، محسن دوران طفولیت خود را در روستا گذراند و زمانی که تنها پنج سال داشت پدرش با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در اسفند 1366 منطقه ماووت به فیض شهادت رسید، محسن که فرزند دوم خانواده بود در کنار مادر صبورش، برادران و خواهرش رشد کرد و تبدیل به جوانی رشید و تنومند شد و تحصیلات خود را تا مقطع دوم دبیرستان ادامه داد و زمانی که از سوی نیروی انتظامی اعلام جذب نیرو شد درس را کنار گذاشت و با مدرک سیکل به استخدام یگان نیروی انتظامی درآمد و با توجه به اعلام نیاز نیرو استان کرمان برای ادامه زندگی به شهرستان بم نقل‌مکان کرد و در گروه مرصاد قرارگاه کرمان به‌عنوان نیروی انتظامی در شهرستان بم شروع به خدمت نمود.

 

شهید رامک پس از شروع به خدمت، ازدواج نمود و ادامه تحصیل داد و مدرک دیپلم خود را دریافت کرد، پنج سال از خدمت صادقانه‌اش گذشته بود و زمانی که در تدارک نقل‌مکان زندگی مشترک خود از شیروان به شهرستان بم بود، در آخرین سفر خود به شهرستان بم، طی مأموریتی به‌اتفاق فرمانده و دو گروه از رزمندگان گردان 102 رزمی عملیاتی فاطمه الزهرا (س) برای پاک‌سازی منطقه دهانه اعزام می‌شوند که حدود ساعت 16 مورخ 21 مرداد 1385 در پی درگیری با اشرار مسلح پس از رشادت‌ها براثر اصابت گلوله آر پی چی به خودروی آن‌ها به همراه 7 تن از هم‌رزمانش به لقا الله پیوسته و بال در بال پدر شهیدش به معراج پر کشید.

 

«مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان» گفت: شهدای انقلاب اسلامی سرمایه های گران قیمت، ماندگار، فاخر و ارزشمند انقلاب اسلامی ایران هستند که راه را برای جوانان و نسل جدید نشان می‌دهند.

 

«رمضانعلی رازقی» اظهار داشت: امروز ادامه دهندگان راه شهیدان، جوانانی هستند که با امید و نشاط در مسیر شهیدان گام می گذارند.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان بیان کرد: دشمنان ما در مقابل اراده های فولادین خانواده های معظم شهدا و مردم متدین و مقتدر کشور حرفی برای گفتن ندارند و در مقابل عظمت جمهوری اسلامی ایران عاجز و ناتوان هستند.

 

رازقی عنوان کرد: ما به علم و دانش فرزندان این سرزمین افتخار می کنیم که بزرگ شده فرهنگ شهادت هستند چرا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از جمله رسالت های مهم دینی و انقلابی ماست و رزمندگان اسلام با کمک از این ابزار فرهنگی در هشت سال دفاع مقدس دشمنان نظام را شکست دادند و تمامی توطئه‌ها علیه انقلاب را هم خنثی کرده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: پاسداری از اهداف و آرمان شهیدان انقلاب رسالتی فراگیر و نقش‌آفرین در تحقق اهداف نظام اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی و حمله به ارزش‌ها، توجه به خانواده شهدا و پاسداشت استقامت آنان به یک ضرورت مهم برای مقابله با دشمنان در جبهه فرهنگی تبدیل شده است.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: شهدای والامقام کشورمان بهترین الگو برای فرزندان و نسل امروز و فردای ایران اسلامی هستند که باید با الگوگیری از راه و هدف شهدای والامقام بتوانیم جوانانی متدین و دین‌دار را در مملکت اسلامی تربیت کنیم.

 

رازقی با تاکید بر لزوم حفظ دستاوردهای شهدا، اظهار داشت: ما باید در مسیر آگاهی رسانی به جامعه همچون شهدا عمل کنیم و با تاسی از این عزیزان امید، نشاط و سرزندگی را به جامعه اسلامی منتقل کنیم.

 

«همسر شهید قربانعلی رامک و مادر شهید محسن رامک» هم در خصوص فرزند شهیدش بیان کرد: شهید فردی قاطع، صادق و راست‌گو بود، بازی گوشی بسیار داشت و پرشور و هیجان و خنده‌رو بود در کمک به دوستان و آشنایان هیچ‌گاه دریغ نمی‌کرد حتی در کوچک‌ترین مشکلات هم انرژی و وقت لازم را برای کمک می‌گذاشت و در این خصوص خیلی مصمم بود.

 

«صغری بیگم افسا» بیان کرد: شهید همیشه مهربان و باگذشت بود، احترام ویژه‌ای اول به مادر بعد دیگر بزرگان داشت، دارای اعتمادبه‌نفس قوی و همیشه نصیحت‌های بزرگانِ ای به دیگران می‌کرد.

 

مادر شهید رامک عنوان کرد: سفارش همیشگی شهید به دوستان، اقوام و مردم عزیز این بود که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید، همیشه برای مادر احترام ویژه‌ای قائل باشید و حرمت بزرگ‌تر را همیشه و همیشه حفظ کنید و حافظ عفاف و حجاب خود باشید.

 

وی بیان کرد: شهیدان الگوهایی بزرگ برای زوایای مختلف زندگی ما هستند و اگر می خواهیم به قله و هدف خلقت و خلوص واقعی برسیم باید از شهدا الگو بگیریم.

 

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سرمایه‌های ارزشمند این نظام هستند و وجود آنها موجب افتخار نظام است گفت: برکت خون شهدا عامل اقتدار نظام و تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یکی از قدرت های بلامنازع منطقه و جهان است.

 

افسا با اشاره به اینکه استقامت و پایداری خانواده شهدا سبب تداوم این انقلاب شده است تصریح کرد: ما برای همیشه مدیون خون پاک شهدای پر افتخار انقلاب اسلامی هستیم و امیدواریم با حفظ اقتدار و امنیت جامعه ایمانی، ادامه دهنده راهشان باشیم و بر حفظ اصول و پایبندی بر اهداف امام و شهدا اهمیت دهیم.

 

مادر شهید با تاکید بر اینکه همه ما می‌توانیم با الگو گیری از سیر و منش شهدا و امام شهدا در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم، خاطر نشان کرد: به برکت خون پاک شهیدان و فداکاری ایثارگران، انقلاب اسلامی ایران با وجود تمام توطئه‌ها و دشمنی‌ها تا به امروز پابرجا بوده و به راه راستین خود ادامه می‌دهد.

 

وی تنومند شدن درخت انقلاب را ثمره ایثار و از جان گذشتگی همه آحاد مردم و مسوولین در طی ۴۰ سال گذشته بیان کرد و افزود: مسیر همه کسانی که لباس مقدس سربازی را بر تن دارند، مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

 

وی ضمن  ابراز عشق و علاقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و همچنین با بیان اینکه شهادت لیاقت می‌خواهد، افزود: همه اعلام آمادگی جانفشانی برای حفظ و اقتدارایران اسلامی را دارند و در این راه گام برمی دارند و تا آخرین قطره از خون شهدا ایستادگی و مقاومت می کنند.

 

 

 

کد خبر 961177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha