حفظ سلامت مردم اولویت نخست برای برگزاری مراسم عزاداری محرم است

بینایی حفظ سلامت مردم رااولویت نخست برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در سال جاری عنوان کردوگفت: در شرایط فعلی با برگزاری مراسم عزاداری باید به سوءبرداشت‌های سیاسی از سوی دشمنان و معاندان دین توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از سمنان،« امیر بینایی» در نشست هم اندیشی ویژه تبیین ضوابط برگزاری عزاداری محرم و صفر با حضور فعالان رسانه ای و فضای مجازی استان سمنان به شیوع کرونا و شرایط خاص جامعه  اشاره داشت وگفت: باید با توجه به شرایط فعلی آئین‌های عزاداری در سه بعد مختلف سلامتی، سیاسی و فرهنگی و مذهبی دارای اهمیت ویژه‌ای باشد.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم محرم حسینی با رعایت نکات بهداشتی در پنج محور کلی و پنج بخش تدوین‌شده است، اظهار داشت: متولی اجرای این دستورالعمل، ادارات کل تبلیغات اسلامی در استان‌های کشور هستند و دانشگاه علوم پزشکی، حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، آموزش‌وپرورش، استانداری و فرمانداری‌ها برای رعایت نکات بهداشتی ویژه در محرم حسینی امسال به اداره کل تبلیغات اسلامی استان کمک می‌کنند.

 

وی بابیان اینکه برای اجرای عزاداری محرم حسینی باوجود شیوع کرونا ویروس، پیوست‌های رسانه‌ای لحاظ می‌شود، ابراز کرد: توزیع و پخش نذورات در انجام مراسم عزاداری‌ها ممنوع است.

 

دانایی با تأکید براینکه شیوع کرونا بستری مناسب برای اصلاح فرهنگ‌های غلط عزاداری در ماه محرم را فراهم کرد ادامه داد: در سال‌های گذشته همواره شاهد ورود فرهنگ‌های غلط و ابزارهای مختلف عزاداری در ماه محرم بودیم که امسال با شرایط فعلی زمینه مناسبی برای اصلاح این فرهنگ غلط در جامعه فراهم شد.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان ترویج فرهنگ نذر در استان سمنان را ضروری دانست وبیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در راستای ترویج فرهنگ نذر ورود کنند و گامی مؤثر برای کمک‌رسانی به محرومان و مستضعفان برداشته شود.

 

وی با تأکید بر اینکه بر اساس دستورالعمل، مراسم عزاداری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در کمتر از دو ساعت باید انجام شود افزود: مراسم شاخص عزاداری در محرم و صفر امسال در استان سمنان ممنوع است.

 

بینایی گفت: مسئولان برگزارکننده مراسم عزاداری موظف به اجرا و رعایت نکات بهداشتی خواهند بود و شیوه‌نامه استانی عزاداری محرم در استان سمنان تدوین‌شده که در روزهای آینده به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اینکه ۲۵ دستاورد خوب فرهنگی از شیوع کرونا ایجادشده است اظهارکرد: اصلاح عادات و رفتارهای غلط گذشته در بخش‌های مختلف بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی ازجمله شاخص‌ترین دستاوردهای شیوع این بیماری است.

کد خبر 961205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha