آستان مقدس کاظمین سیاه پوش شد + عکس

مسئولان آستان مقدس کاظمین با نزدیک شدن به ماه محرم الحرام به سیاه پوش کردن این آستان اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، واحد خیاطی و گلدوزی متعلق به شعبه خدمات در آستان مقدس کاظمین اعلام کرد: دوخت پارچه نوشته های سیاه رنگ برای تزیین ستون ها، رواق ها و دیوارهای صحن کاظمی به مناسبت نزدیک شدن به ماه محرم الحرام به پایان رسیده است.

واحد خیاطی و گلدوزی در آستان کاظمین اعلام کرد: دوخت دو پرچم سیاه برای برافراشتن روی دو گنبد حرمین امامین شریفین نیز به پایان رسیده است. این دو پرچم قرار است در شب یکم ماه محرم الحرام روی این دو گنبد برافراشته شود.

برهمین اساس، مسئولان آستان کاظمین با به پایان رسیدن دوخت پارچه نوشته های سیاه که عبارت های «یاحسین» و «السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین»  روی آن گلدوزی شده است، نصب آنها را در صحن و رواق های این آستان آغاز کردند.

عکس ‏قناة الجوادين‏

دکتر «حیدر حسن الشمری» دبیرکل آستان کاظمین و اعضای شورای اداری آن بر برگزاری فعالیت ها و مراسم های عزاداری امسال تاکید کردند.

عکس ‏قناة الجوادين‏

دکتر  الشمری اعلام کرد: این فعالیت ها و مراسم ها با پایبندی به تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه و توصیه های «آیت الله سیدعلی حسینی سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق و دستور العمل وزارت بهداشت و محیط زیست برگزار می شود.

عکس ‏قناة الجوادين‏

 

کد خبر 961280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha