مهار آتش سوزی در منطقه پره های چپاقلی میانکاله/ اعلام برآورد خسارت برعهده محیط زیست مازندران است

احمدی گفت: آتش سوزی در جزیره میانکاله از مرز استان گلستان آغاز و در منطقه پره های چپاقلی مهار شد.

«حسین احمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: آتش سوزی میانکاله از روز یکشنبه ساعت دو بامداد آغاز شد و مهار آتش سوزی در دو نقطه تا ساعت 20 همان روز انجام شد ولی آتش سوزی در یک نقطه دیگر در نیمه های شب گذشته تداوم داشت.

 

فرماندار بندرترکمن در خصوص میزان خسارت و وسعت آتش سوزی جزیره میانکاله ابراز داشت: برآورد خسارت و میزان آن برعهده محیط زیست مازندران است و تاکنون از میزان خسارت و وسعت آتش سوزی چیزی به ما عنوان نشده است.

 

احمدی بیان کرد: در روز گذشته به منظور اطفاء حریق نیروهای مختلف از شیلات، نیروهای حفاظت محیط زیست، هلال احمر و غیر به منطقه اعزام شدند و تا دیر وقت نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند.

 

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که در حوزه مسئولیتی این منطقه جزو سرزمین استحفاظی ما به شمار می رود ولی مسئولیت این منطقه برعهده محیط زیست استان مازندران است ولی با این وجود تمام هماهنگی های لازم را با فرماندار بهشهر برای اطفاء حریق و اعزام نیرو انجام دادیم.

 

فرماندار بندرترکمن متذکر شد: آتش سوزی از محل مرز حوزه جغرافیایی بین استان گلستان و مازندران آغاز شد و به سمت پره های چپاقلی حرکت کرد و نیزارها، انارستان ها و بوته های تمشک در این منطقه دچار حریق شدند.

 

احمدی تاکید کرد: حضور نیروهای ما از شهرستان بندرترکمن به منظور هم افزایی و همکاری با نیروهای استان مازندران بود و مسئولیت رسیدگی و مهار این آتش سوزی با استان مازندران است.

 

کد خبر 961323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha