تحریم ها باعث رشد جهش وار در نیروهای مسلح شد

جانشین فرمانده نزاجا گفت: کشور، نظام و نیروهای مسلح و ارتش و نیروی زمینی دارای امکانات وسیع، بالقوه و بالفعل است که با امثال این تحریم ها از پای در نمی آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان امیرسرتیپ نوذر نعمتی، دوشنبه( ۲۷ مرداد) در مراسم تکریم و معارفه ارشدنظامی ارتش در جنوبشرق کشور در سخنانی شهید سلیمانی را برخوردار از ویژگی های منحصربفرد دانست و با بیان اینکه یکی از ویژگی های شهید سلیمانی از دیدگاه امام خامنه ای " تدبیر" است؛ افزود: پشت تدبیر او یک دنیا تلاش و مجاهدت خوابیده است.

 



جانشین فرمانده نزاجا گفت: دوره خدمت شهید سلیمانی سه دوره خاص است که شاید برای دیگران هم مهیا شده؛ یکی از آنها دوره هشت ساله دفاع مقدس و بعد از آن کارنامه طولانی و درخشان در مبارزه با اشرار دارد و سپس وارد جبهه وسیع و خاص مقاومت می شود؛ در ادامه همین ویژگی "اقدام به موقع" است؛ کسانی که خاطرات نزدیک دارند این عمل کردن و اقدام را خیلی زیبا و بهنگام و درست به یاد دارند.

 


وی افزود: ویژگی برتر ساز او "اخلاص" است در همه چیز اعم از گفتار و کردار و ظیفه و هر جنبه ای که برای یک انسان بوجود می آید آن را زیربنای کاری خود قرار می دهد و در رابطه با "شجاعت" او و شهدای شاخصی که قهرمان ملل اسلامی شدند این ویژگی مشترک وجود دارد.




امیر نعمتی با بیان اینکه وقتی یک رزمنده وارد شهر می شد مردم ولایتمدار انقلابی و آگاه بصیر پشت سر او بود؛ تصریح کرد: اما جبهه مقاومت خاص بود و ایشان به قول ما نظامی ها سرپُل کوچک داشت که با توکل به خدا، ولایتمداری محض، انقلابی گری کامل، شجاعت بی نظیر این سرپل را توسعه وضعیت و جبهه مقاومت را سر و سامان داد.



وی در ادامه سخنان خود مسئولیت ها را فرصت های گرانقدری دانست که بواسطه نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم و نظام فراهم شده که باید غنیمت دانسته شود که اگر نشود قطعا" باعث ضرر است و شکر این نعمت، جهادی خدمت کردن است.

 



جانشین فرمانده نزاجا جهادی عمل کردن را تداعی گر جهادگران جنگ دانست که در راه هدف و رسالت و ماموریت؛ جان آنان برایشان ارزشی نداشت و "نشد و نمی شود و نمی توانیم" در قاموس آنان در ابتدای نظام پیدا نمی کردیم و این خصلت ها هنوز هم به محض گفتن جهادی کار کردن در ذهن تداعی می شود.

 


وی با گرامیداشت یاد سه سپهبد نظام جمهوری اسلامی شهیدان قرنی، صیادشیرازی و حاج قاسم سلیمانی گفت: توفیق داشتم شهیدان صیاد شیرازی و سلیمانی را از نزدیک ببینم؛ توکل به خدا، سعه صدر و صلابت در عین آرامی در این شهدا و اتصال به ائمه در جای جای خدمت آنان در نیروهای مسلح وجود داشت.


امیر نعمتی با تاکید بر لزوم عمل " قرارگاهی" به جای "ستادی" تصریح کرد: قرارگاهی؛ تکلیف مداری است،  نه وظیفه مداری و وقتی تکلیف مدار شدیم خدمت ما ساعت خاصی نیست بلکه پایان کار پایان ساعت خدمت است و قرارگاهی حضور همه جانبه در همه جا و هر کجا که لازم است.



وی با تصریح به اینکه تحریم ها به هیچ عنوان روی فعالیت نیروهای مسلح تاثیر نداشته بلکه رشد جهش واری را هم شاهد هستیم؛ تصریح کرد: دشمن می خواست نا امیدی و رکود را در جای جای نظام اسلامی با تحریم ها ایجاد کند که برعکس خواسته دشمن فعالیت های خوبی در زمینه های مختلف انجام شده و در حوزه آمادگی های رزمی در همه جهات نیروی زمینی ارتش علاوه بر اینکه رکود را حس نکرده، یک دقیقه هم بیکار ننشسته و کارشناسان نظامی دنیا می دانند در دو سال گذشته حدود 13 نمره ارتقاء آمادگی رزمی در نیروی زمینی اتفاق افتاده است.


جانشین فرمانده نزاجا ادامه داد: این نشان می دهد کشور، نظام و نیروهای مسلح و ارتش و نیروی زمینی دارای امکانات وسیع، بالقوه و بالفعل است که با امثال این تحریم ها از پای در نمی آید.



وی با اشاره به اینکه دو هزار واحد مسکونی سازمانی در حال ساخت است؛ بیان کرد: علاوه بر این هزار و ۱۱۶ واحد دیگر هم شروع خواهد شد‌.


 

کد خبر 961344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha