توزیع ۷۲ هزار پرس غذای گرم در طرح اطعام حسینی در قزوین

حق گویان گفت: با دایر کردن نزدیک به ۷۲ آشپزخانه در سراسر استان، به نیابت از شهدای کربلا ۷۲ هزار پرس غذای گرم در طرح اطعام حسینی بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهرعلی حق گویان» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۲۷ مرداد) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: در کمیته امداد استان قزوین ۶۱ هزار نفر شامل ۳۲ هزار خانوار زیرپوشش قرار دارند که از این تعداد ۴۷ درصد افراد تحت حمایت در مناطق شهری و ۵۳ درصد در مناطق روستایی ساکن هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: بیشترین افراد مورد پذیرش و تحت حمایت ما مددجویانی هستند که سرپرست خانوار آنها فوت کرده است که ۵۳ درصد خانواده ها را شامل می شوند و ۲۹ درصد افراد هم سالمندان هستند.

 

وی با اشاره به کمک های مومنانه عنوان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات و همدلی و کمک های مومنانه، کمیته امداد هم رزمایش ایران همدل را برگزار کرد که استان قزوین در این رزمایش شرکت داشت.

 

حق گویان افزود: در این رزمایش قرار بود ۳۱۳ هزار پرس غذای گرم و بسته معیشتی به خانواده ها اهدا شود که در نهایت بیش از ۳۲۳ هزار پرس غذا و بسته غذایی بین خانواده های نیازمند و خانواده هایی که از ناحیه کرونا آسیب دیده بودند با اعتبار ۱۱۹ میلیارد ریال توزیع شد که این مبلغ از محل کمک های مردمی تأمین شده بود.

 

وی اضافه کرد: برای این کار ۷۳ آشپزخانه مهدوی در سراسر استان، ادارات و بخش ها فعال شد که در آنها غذای گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع شد و خوشبختانه به برکت اطعام مهدوی، برخی آشپزخانه ها همچنان برپاست به طوری که هنوز آشپزخانه ما در مسجد محمدرسول الله قزوین دایر بوده و غذا تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اجرای مرحله دوم رزمایش ایران همدل در ماه محرم اظهار کرد: مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه که تحت عنوان ایران همدل اجرا می شود با طرح اطعام حسینی در ماه محرم صورت می گیرد که کار ۳۱ مرداد شروع می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با دایر کردن نزدیک به ۷۲ آشپزخانه در سراسر استان، به نیابت از شهدای کربلا ۷۲ هزار پرس غذای گرم تهیه و بین خانواده های نیازمند و تحت حمایت و همچنین خانواده های آسیب دیده از ناحیه کرونا توزیع می شود.

 

حق گویان تأکید کرد: این کار با رعایت پروتکل های بهداشتی و لحاظ همه موارد لازم در طبخ غذا صورت می گیرد و نمایندگان بهداشت هم در آشپرخانه های ما حضور خواهند داشت و با حفظ کرامت و تکریم، این تعداد پرس غذا بین مددجویان توزیع می شود.

 

وی یادآور شد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۴۵۴۰۶ برای جمع آوری کمک های مردمی برای اجرای اطعام حسینی در نظر گرفته شده و مردم خیر و افراد نیکوکار می توانند از این طریق مشارکت داشته باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: همچنین تدبیری صورت گرفته بسته های معیشتی شامل گوشت مرغ، روغ و برنج بین خانواده های زیرپوشش کمیته امداد توزیع شود که تاکنون این بسته ها بین ۱۵ هزار خانواده های زیرپوشش توزیع شده و مابقی هم به خانواده های زیرپوشش تحویل داده می شود.

 

وی با اشاره به کمک های مردمی در عید قربان اظهار کرد: در سال جاری ۱۷ میلیون تومان از سوی پرسنل کمیته امداد برای ذبح احشام مساعدت شد و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم از محل کمک خیران داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد را داشتیم و این امر نشان می دهد مردم ما پای کار هستند و از نیازمندان دستگیری می کنند.

 

حق گویان یادآور شد: با توجه به فعالیت مراکز نیکوکاری در استان، ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی در سال جاری از طریق این مراکز جمع آوری شد و با حفظ کرامت انسانی کمک ها بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

کد خبر 961410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha