گزارش شبستان از نشست ستادهماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

نخستین نشست ستادهماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار و احکام مسئولین کمیته های ۱۷ گانه این ستاد اعطا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، بعداز ظهر دوشنبه(۲۷ مرداد) در نخستین نشست ستادهماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بعد از شهادت شهید سلیمانی علاوه بر تکلیف شرعی و دینی و انقلابی با مطالبه عمومی روبرو هستیم به ویژه با منویات رهبری عظیم الشأن انقلاب در خصوص مکتب شهید سلیمانی که بخش قابل توجهی از این مکتب  در کنار جبهه گسترده مقاومت، مربوط به کرمان است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تدابیر و تصمیم مسئولین استان در این زمینه و نیز اخذ نظرات تصمیم گیران اصلی و دانستن نظر مقام معظم رهبری نیازمند زمان بود و علت تأخیر در تشکیل این جلسه نیز زمانی است که برای این موضوع صرف شده؛ گفت: بنیاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کشور شکل گرفته و مأموریت هایی دارد اما در استان هم باید کارهایی بشود‌.

 

 

وی با بیان اینکه برای تشکیل این ستاد ساعت ها فکر و مباحثه شده؛ اظهار داشت: بخشی از گفته ها و مطالب شهید سلیمانی مکتوب است اما خاطرات فراوانی از او در سینه های رفقا و همرزمان به صورت غیرمکتوب هست از جمله اینکه همه خواسته هایی که از خدا برای شهادت داشت برآورده شد.

 

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: شهید سلیمانی دوست نداشت به دست یک به ظاهر مسلمان شربت شهادت بنوشد؛ دوست نداشت ترور شود؛ دوست داشت شهادت او در سرزمینی که از همه سرزمین ها پرحادثه تر است اتفاق بیفتد و بدنش اربا" اربا بشود لذا آنچه از خدا برای شهادتش می خواست به بهترین نحو رقم خورد.

 



سردار حسین معروفی هم در این نشست با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی چیزی جدا از مکتب اهل بیت و امامین انقلاب نیست بلکه ذیل همان ها تعریف می شود؛ افزود: مکتب شهید سلیمانی باید از کرمان جاری و ساری شود لذا نگذاربد و نمی گذاریم مکتب ایشان در خاطره و‌ یا اینکه فقط در جبهه مقاومت خلاصه شود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه مکتب سلیمانی را باید دست یافتنی جلوه داد؛ با اشاره به اینکه امروز نگاه کشور به کرمان و مطالبات جبهه انقلاب از ما زیاد است؛ اظهار داشت: نقشه یا برای مکتب تعریف کردیم که مراسم سالگرد نیز بخشی از آن است و در این مکتب شخصیت های حقیقی و حقوقی دیده شده و همه نقش دارند زیرا این راه متعلق به نظام و ملت ایران است.

 

وی از ایجاد ساختاری برای مکتب شهید سلیمانی شامل شورای سیاست گذاری، دبیر، هیئت اندیشه ورز، مدیرکل، مدیراجرایی و ۱۴ کارگروه با برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت خبر داد و تصریح کرد: اولویت های کار فرهنگی برای ما ۵ مؤلفه نمادسازی و فضاسازی، فرهنگسازی، گفتمان سازی، شبکه سازی و جریان سازی است.

 

سردار معروفی به موضوع راهیان نور شهید سلیمانی هم اشاره کرد و توضیح داد: فعلاً زیرساخت ها را برای پذیرایی از یک هزار نفر آماده کردیم و در گام اول زائران از ۱۰ استان همجوار طی مدت یکسال به کرمان می آیند و طبق تفاهم نامه هایی که برای مدت سه سال با دانشگاه آزاد و اداره کل آموزش و پرورش امضا کردیم پذیرایی از سه هزار نفر را پیش بینی کردیم.

 

وی حوزه دانشگاهی و دانش آموزی را به دلیل حضور نوجوانان و جوانان هم تراز با گام دوم انقلاب اسلامی دانست که می تواند مکتب شهید سلیمانی را ساری و جاری کند و ادامه داد: برنامه های کاروان ها شامل زیارت در گلزار شهدا، روایتگری در موقوفه بیت الزهرا شهید سلیمانی، بازدید از موزه دفاع مقدس و بازدید از موزه شهید سلیمانی{که به زودی ساخته می شود}است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از انتخاب ۳۰ راوی از میان ۱۱۷ نفر پیشنهادی برای روایتگری زائران در بیت الزهرا خبر داد و تصریح کرد: برای اینکه انحرافی در روایتگری ایجاد نشود ۳۰ نظام شامل نظام خانواده، نظام رفاقت و... در سیره شهید سلیمانی تعریف کردیم که زیر نظام های آن نیز در حال تعریف است.

 

وی ایجاد لشکر پیشکسوتان سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی با ساماندهی ۴ هزار نفر و تعریف هشت مأموریت از جمله کمک به عملیاتی کردن مکتب شهید سلیمانی، ترویج آن، محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی و...را از دیگر اقدامات قابل ذکر عنوان و بیان کرد: در میدان بسیج نمادی از شخصیت جهانی شهید سلیمانی نصب می شود و از میدان بسیج تا میدان عاشورا را پیشنهاد می کنیم دالان مکتب حاج قاسم و نمادی برای استان باشد.

 

سردار معروفی نمادسازی در میدان آزادی کرمان به عنوان نقطه وداع کرمانی ها با شهید سلیمانی را ضرورت دیگری خواند که انجام می شود و علاوه بر این نمادسازی در کل استان باید انجام و چهره شهر رابر و میدان ورودی آن به منظور حضور زائران خارجی در زادگاه شهید سلیمانی باید تغییر کند؛  مزار والدین شهید سلیمانی در روستای قنات ملک نیز نمادسازی می شود و دنبال خرید خانه پدری ایشان برای تبدیل به موزه هستیم.

 

وی از هماهنگی کامل در اجرای برنامه ها میان این ستاداستانی، بنیاد شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی به ریاست زینب سلیمانی، خانواده شهید و فرمانده کل سپاه خبر داد و با تصریح به این مطلب که طرح ها باید به دور از اسراف و تبذیر باشد؛ از فضاسازی ویژه ماه محرم خبر داد و گفت: این فضاسازی به مدت دو ماه محرم و صفر باقی خواهد ماند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه پویش نذر قربانی به ذبح هزار و ۹۶۰  گوسفند برای شهید سلیمانی انجامید؛ تصریح کرد: سالگردشهید سلیمانی نیز باید مردمی باشد و همه کار کنند و ما در شرایط کرونا و غیرکرونا برای یک دهه که از ۸ دی، مصادف با شهادت حضرت زهراسلام الله علیها است؛ آغاز می شود تا ۱۸ دی به صورت روزشمار برنامه داریم.

 


وی با اشاره به صدور احکام کمیته های ۱۷ گانه با امضای امام جمعه،  استاندار و فرمانده سپاه، گفت: همه این احکام ضمانت اجرایی دارد.

کد خبر 961532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha