بهره مندی ۹۲۰ نفر از زندانیان استان قزوین از مرخصی یک ماهه

حجت الاسلام کثیرلو گفت: ۹۲۰ نفر از زندانيان استان كه ۱۴ نفر آنها از مددجويان زن هستند، مشمول بهره مندی از مرخصی يك ماهه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام «حسین کثیرلو» بیان کرد: با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانيان در كنار خانواده و ضرورت حفظ سلامت آنها و پرسنل سازمان زندان ها و اقدامات تامينی و تربيتی و لزوم رعايت دستورالعمل های بهداشتی با بهره گیری از بخشنامه رئیس معظم قوه قضائيه، 920 نفر از زندانيان استان كه 14 نفر آن ها از مددجويان زن هستند مشمول بهره مندی از مرخصی يك ماهه شدند.

 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: مجازات زندان برای مجرمان خطرناك، مزاحمان نواميس مردم، سارقان، اشرار و برهم زنندگان امنيت ضروری است و بايد از سازكارهای پيش بينی شده در قانون جديد التصويب (كاهش مجازات حبس) برای كسانی كه جرائم سبك مرتكب شده اند و سابقه ندارند، استفاده كنيم.

 

وی عنوان کرد: در صورتی که به جا و مناسب از مجازات های جایگزین حبس استفاده شود به طورحتم می‌تواند در کاهش جرم، موثر واقع شود در غیر این صورت ناکارآمد خواهد بود.

 

حجت الاسلام کثیرلو اعلام کرد: مجازات های جایگزین حبس به طور حتم به نفع جامعه و مفید به حال مرتکبان اعمال مجرمانه است زیرا از یک‌ سو باعث می ‌شود در هزینه‌ ای که صرف نگهداری بیهوده اینگونه افراد در زندان ‌ها می ‌شود، صرفه‌جویی شده و از دیگر سو امکان بدآموزی آنها و یاد گرفتن آموزه  هایی که از آن آگاه نیستند از زندانیان باسابقه از بین برود و این تغییرات همواره از خواسته‌های مهم مقامات ارشد نظام بوده است.

 

کد خبر 961624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha