به بهانه کرونا مراسم سوگواری‌های امام حسین ضعیف نشود

استاد حوزه علمیه گفت: امروز به بهانه کرونا مجالس سوگواری‌ها برای امام حسین(ع) ضعیف برگزار نشود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین«سیدجلال مجدهاشمی» شامگاه دوشنبه ۲۷ مرداد به مناسبت ماه ذی‌الحجه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: از جمله خصوصیات مومن این است که از فرصت‌ها استفاده کامل را می‌برد.

وی افزود: یکی از ضررهایی که انسان درباره آن بسیار دچار خسران می‌شود استفاده نکردن از فرصت عمر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمر موقعیتی گذرا و سرنوشت‌ساز است، عنوان کرد: مومنان حقیقی در فرصت عمر باید با انجام اعمال صالح به درجات بالای بهشت فکر کنند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی درباره اهمیت اعتقاد به امر ولایت، اظهار کرد: حج با عظمت الهی بدون ولایت اهل‌بیت(ع) قبول نیست، شرط قبولی همه اعمال دینداران پذیرش ولایت است.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام امر ولایت عامل حفظ دین بود، ابراز کرد: پس از پیامبر(ص) دشمنانی همچون معاویه و یزید بسیار تلاش کردند که کامل اسلام را نابود کنند، در طول تاریخ لشکر کفار صدمات فراوانی به دین زدند اما به یاری الهی با وجود امر ولایت نتوانستند آن را کامل نابود کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: یزید پس از خلافت سه سال بیشتر عمر نکرد، اما در همین سه سال بیشترین جنایات را مرتکب شد، در سال اول که با جنایت بی‌نظیر امام حسین(ع) را به شهادت رساندند، پس از آن واقعه جنایت‌بار حره را در مدینه به پا کرد که در آن حتی به حیوانات هم رحم نکردند مردان را کشتند و زنان را به اسارت بردند، در سال سوم هم خانه خدا را خراب کرد.

 حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی بیان کرد: امروز یک کشور به ظاهر اسلامی همچون امارات با کشور اسرائیل که کامل دشمن خداست پیمان می‌بندد، بنابراین باید یزید زمان را بشناسیم؛ بسیاری از کشورها این حرکت را محکوم کردند اما تنها کشوری که با قاطعیت آنها را محکوم کرد ایران بود.

وی ادامه داد: همین اسرائیل دشمن خدا امروز وضعیت حساسی برای لبنان به وجود آورده که آنها را در شرایط بسیار سخت قرار دهد، دشمن‌ترین دشمنان اسلام با آن تجهیزات دنبال از بین بردن حزب‌الله است، اما آینده لبنان به یاری خداوند روشن و حق پیروز است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب با اتصال به قدرت الهی و با رشادت و شجاعت مقابل دشمنان ایستادند، گفت: قرآن می فرماید هر کس به خدا توکل کرده و متصل به ولایت الهی باشد خداوند او را یاری می‌کند بنابراین نباید ترس داشته باشید. امام حسین(ع) در راه خدا از چیزی نترسیدند، انسان در سایه یاد خدا ترس نخواهد داشت.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نباید به بهانه کرونا مجالس سوگواری‌ها برای امام حسین(ع) ضعیف برگزار شود، همه سوگواران باید با رعایت پرتکل‌های بهداشتی به همان شکل سابق برای امام حسین(ع) سوگواری‌های با عظمتی برگزار کنند.

کد خبر 961648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha