برگزاری دوره آموزشی برای ۴ هزار گلستانی  در سال جاری

موسوی با اشاره به اینکه از سال ۸۸ تا کنون هفت هزار نفر در جهاد دانشگاهی گلستان آموزش دیدند، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال به چهار هزار نفر دیگر آموزش داده می شود.

«سید عزیز موسوی»سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان صبح امروز (سه شنبه ۲۸ مرداد) در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جهاد دانشگاهی امسال چهل ساله شد و در طول این مدت جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف توانسته عملکردهای خود را در جامعه تثبیت کند و اگر شاید پشتیبانی علمی و حوزه های فناورانه جهاد دانشگاهی نبود با دیگر وزارتخانه ها ادغام می شد و دیگر نامی از جهاد دانشگاهی باقی نمی ماند.

 

موسوی ادامه داد: مقام معظم رهبری به حضور جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف علمی تاکید دارد و گره های بزرگی در کشور بر اساس پژوهش های جهاد دانشگاهی باز شده است.

 

وی بیان کرد: در زمان تحریم گره های تولید مثل خط تولید مته، دکل حفاری و جداسازی آب نمک از نفت از طریق جهاد دانشگاهی باز شد و در حوزه ناباروری، تکثیر و تولیدمثل حیوانات و غیره جهاد دانشگاهی ورود پیدا کرده است.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان افزود: در چند سال اخیر معاونت اشتغال جهاد دانشگاهی اقدامات خوبی را انجام داده است و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه ای با بررسی الگوهای مشاغل 9 کشور دنیا تحت عنوان «الگوی توسعه مشاغل خانگی» در 9 استان کشور در نظر گرفته شد.

 

موسوی خاطرنشان کرد: براساس عملکرد جهاد دانشگاهی در طول یک سال گذشته الگوی توسعه مشاغل خانگی به طرح توسعه مشاغل خانگی تبدیل شد و وقتی به صورت پایلوت این طرح عملیاتی کردیم مشکلات آن نیز برطرف شد و بر اساس آن امسال در گلستان دو هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد خواهیم کرد.

 

وی متذکر شد: در حوزه کشاورزی، گلیم بافی، نوغان، نخ ریسی، صنایع دستی، گلخانه های کوچک مقیاس، گیاهان دارویی و غیر این طرح ها دیده شده است و از یکم اسفند سال گذشته شناسایی آن را اقدام کردیم، شناسایی پیشران ها و افرادی که علاقه به فعالیت در این حوزه دارند در این طرح اقدام می شود.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان تاکید کرد: پیشران در حوزه برندینگ، فروش محصولات به صورت الکترونیک و غیره مورد حمایت قرار می گیرند و براساس آن با اقدامات جهاد دانشگاهی این پیشران ها ارتقاء فکری پیدا می کنند و نسبت به توسعه کسب و کار خود نیاز به نیرو دارد و لذا نیروهای آنان را جهاد دانشگاهی آموزش می دهیم.

 

موسوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نسبت به اشتغال 140 نفر از زنان سرپرست خانوار و اشتغال 70 نفر در پنج روستای آسیب دیده از سیل در آق قلا اقدام شد.

 

وی با بیان اینکه قسمت آموزش جهاد دانشگاهی به صورت تخصصی و مهارتی انجام می شود، افزود: تاکید ما بر این است که افرادی که در حوز دامپروری فعالیت می کنند آموزش ببیند و این مهم باعث ارتقاء کیفیت محصولات می شود و لذا دوره ای تحت عنوان مدیریت نوین دام را طراحی کردیم.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: 10 درصد از تمامی دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی در استان گلستان فعال کردیم و دوره هایی از قبیل تکنسین داروخانه، امدادگر، بورس، دستیار کنار دندانپزشک، دام سبک، تزریقات، گیاهان دارویی، صنایع دستی و غیره در استان برگزار می شود.

 

موسوی گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا این دوره ها به صورت مجازی برگزار شد و حتی برای برگزاری آزمون چند دوره آموزشی از سامانه «امجد» جهاد دانشگاهی استفاده شد.

 

وی با بیان اینکه دو مرکز آموزشی در گرگان و گنبدکاووس داریم، بیان کرد: هفت هزار نفر از سال 88 در جهاد دانشگاهی تاکنون آموزش دیدند و بنا داریم چهار هزار نفر در امسال آموزش دهیم.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان گفت: راه اندازی دوره های آموزش زبان های خارجی در استان گلستان از دیگر موضوعاتی است که در استان گلستان پیگیری می کنیم.

 

کد خبر 961654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha