بیش از ۳ هزار داوطلب قرچکی در کنکور سراسری حضور دارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: در کنکور سراسری پیش رور ۱۰۸۴ داوطلبان قرچکی در رشته علوم تجربی شرکت کردند که ۳۳ درصد تشکیل می دهند /۶۲ درصد شرکت کنندگان کنکور سراسری را خانم ها تشکیل می دهند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، غلامرضا بختیاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک با بیان اینکه بیش از سه هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی کنکور سراسری در این شهرستان با هم رقابت می‌کنند، گفت: 33 درصد این داوطلبان در رشته تجربی شرکت دارند که  برای نشستن در صندلی های بهتر در دانشگاههای خوب با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

بختیاری با اشاره به برگزاری همزمان آزمون سراسری کنکور در حوزه‌های شهرستان افزود: کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی روزهای  چهار شنبه رشته هنر، پنج شنبه کروه ریاضی و انسانی ، جمعه رشته تجربی و روز شنبه گروه زبان برگزار می شود.
مدیر آموزش و پرورش قرچک  گفت: در مجموع 3 هزار و 154 داوطلب کنکور در شهرستان قرچک  در این آزمون شرکت دارند، با توجه به رعایت فاصله اجتماعی در و رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون سراسری در سه حوزه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هزار و 84 دانش‌آموز شرکت کننده در کنکور امسال در رشته تجربی شرکت دارند افزود: رشد صعودی گرایش به رشته تجربی طی سال‌های اخیر افزایش داشته و  شرکت کنندگان در این رشته را در آزمون امسال33درصد از مجموعه کل شرکت کنندگان را تشکیل می دهند.

بختیاری در ادامه تصریح کرد: در کنکور سراسری 99 تمامی امکانات لازم از قبل پیش بینی شده و در آزمون فوق 224 نفر چپ دست شرکت کرده اند که برای این افراد  تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان  کرد: آزمون سراسری امسال با توجه به دغدغه به حق همه خانواده در نهایت آرامش و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار می شود چرا که سلامتی و امنیت و ارامش داوطلبین اولویت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک است .

این مسوول در پایان گفت: در کنکور سراسری پیش رو بعد از رشته علوم تجربی که بیشترین داوطلب را دارد  رشته علوم انسانی با 888 داوطلب،  رشته زبان با 526 داوطلب و رشته ریاضی فیزیک با 430 داوطلب به ترتیب از اول تا چهارم قرار دارند که کمترین داوطلب در رشته هنر می باشد که 226 داوطلب در شهرستان قرچک را دارد.

کد خبر 961671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha