انعقاد تفاهم‌نامه ۴ هزار میلیارد تومانی با ۷۰ هزار اشتغال در سیستان و بلوچستان

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: تفاهم نامه ۴ هزار میلیارد تومانی در سیستان و بلوچستان منعقد می‌شود که ۲۴ هزار طرح با ۷۰ هزار اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمد مخبر که به سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: دو سال قبل که به استان سفر کردیم تفاهم نامه هزار میلیارد تومانی در بخش اشتغال و زیر بنایی منعقد شد که  طی کمتر از دو سال به جای هزار میلیارد تومان دو هزار و دویست میلیارد تومان سرمایه گذاری شد.

وی افزود: همچنین قرار بود 30 هزار شغل  ایجاد شود اما در مجموع کاری که انجام شده ۵۶ هزار شغل ایجاد شده است.

مخبر ادامه داد:  در این سفر هم تفاهم نامه چهار هزار میلیارد تومانی منعقد می شود که ۲۴ هزار طرح با ۷۰ هزار اشتغال را به دنبال خواهد داشت اشتغال در زمینه های مختلف  مثل مشاغل خرد خانگی که بسیار موثر است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکید کرد: در فاز اول ده درصد گوشت کشور از سیستان و بلوچستان تامین شده برای فاز دوم با این تفاهم نامه  ۲۵ درصد کمک می شود  تا از واردات گوشت جلوگیری شود.

در بخش های  بنگاه های متوسط و بزرگ هم تصمیماتی گرفته شده  و برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل هم برنامه داریم.

مخبر تاکید کرد:  یکی از کار های دیگر در این استان، توجه به  شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها است که به مشارکت دانشگاه قرار بود مرکزی تاسیس شود که امروز مرکز راه افتاده و برخی از ایده ها در سطح ملی کاربرد داشته است مثلا  در بحث کرونا برخی ایده ها به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 961736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha