تشریح ضوابط پذیرایی و توزیع غذای نذری در جهرم

ارجمند با تشریح ضوابط پذیرایی و توزیع غذای نذری در جهرم گفت: خيران مي توانند به جاي نذر اطعام، ماسك و مواد ضدعفوني تامين و در اختيار نيازمندان قرار دهند.

«سیدمجید ارجمند»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به ضوابط پذيرايي در هيئت و طبخ و توزيع غذاي نذري در ايام محرم، گفت: توصيه می شود غذای نذری درب منازل نيازمندان توزيع شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در صورت امكان نذورات بصورت مواد خشك به دست افراد نيازمند برسد، افزود: خيران می توانند به جاي نذر اطعام، ماسك و مواد ضدعفونی تامين و در اختيار نيازمندان قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در صورت توزيع مواد غذايي گرم و پخته به استفاده از ظروف يكبار مصرف گياهی يك نفره تاكيد می شود، بیان کرد: توصيه مي شود آب، نوشيدني و ماست بصورت بسته بندی های يك نفره توزيع شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه انواع سبزيجات، سالاد و مواد فاسد شدني نبايد توزیع شود، خاطرنشان کرد: مکان طبخ غذا و آشپزها به اداره بهداشت شهرستان معرفی و مجوز های لازم گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه ورود و خروج افراد متفرقه به محل طبخ غذا و دخالت در امر تهيه و توزيع غذا و چاي ممنوع است، تاکید کرد: تهيه كارت تندرستي براي مسئولين پذيرايي و طبخ غذای هيئت الزامی است.

 

ارجمند با اشاره به اینکه تمامي ضوابط بهداشتي در ورود و خروج محل طبخ غذا و پذيرايي مي بايست رعايت شود، تصریح کرد: شست و شوي دقيق و ضد عفوني ظروف و ابزار طبخ غذا قبل و بعد از غذا الزامی است.

 

وی با اشاره به اینکه صرف غذا در محل هيئت و به شكل جمعي ممنوع است، گفت: توزيع غذا بايد به صورت بيرون بر باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم غذا در كوتاه ترين زمان بعد از طبخ به شكل گرم و با بسته بندي بهداشتی يك نفره توزيع شود، تاکید کرد: عرضه غذای روباز ممنوع است.

 

وی با اشاره به اینکه همياران بهداشت هيئت و بسيج در نظارت بر طبخ و توزيع غذا مشاركت داشته باشند، به لزوم رعايت ضوابط بهداشتي و عدم دخالت افراد متفرقه در توزيع غذا تاکید کرد و گفت: پذيرش غذای آماده و بسته هاي غذايي نذري افراد ناشناس توسط هيئت ها و ذبح و قرباني احشام در جلوي هيئت عزاداري، تكايا و مسجد ممنوع است.

 

ارجمند در پایان با تاکید بر تغيير سبك غذايی نذورات در صورت عدم امكان رعايت ضوابط و استفاده از بسته هاي غذايي بسته بندي شده كارخانه ای، اظهار کرد: استعمال دخانيات در محل و يا اطراف مراسم ممنوع است.

 

کد خبر 961853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha