داوطلبان کنکور ۷ روز پس از کنکور غربالگری می شوند

رییسی گفت: پس از برگزاری کنکور سراسری داوطلبانی که آزمون داده اند مورد غربالگری قرار می گیرند تا ببینیم که آیا کنکور در شیوع آنفولانزا نقشی داشته یا خیر.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «علیرضا رییسی» در نشست خبری که صبح امروز سه شنبه 28 مرداد به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه با توجه به اینکه مردم به درستی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند شاهد سیر نزولی بیماری کرونا هستیم، افزود: پیش روی ما برگزاری کنکور و مراسم های دهه محرم قرار دارد که با توجه به این دو مورد وزارت بهداشت پروتکل های تکمیلی ای را ارایه کرده است تا از شیوع کرونا در کشور جلوگیری شود.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در حوزه برگزاری کنکور ما پروتکل های سخت گیرانه ای را آماده کرده ایم که این پروتکل ها به وزارت علوم ابلاغ شده است و انتظار ما این است که کنکور ایمنی برگزار شود و خانواده ها با اطمینان و خیال راحت می توانند فرزندان خود را به جلسات کنکور بفرستند.

 

وی افزود: همه داوطلبان کنکور باید در سایت سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند و علایم خود را پرینت گرفته و در جلسه امتحان همراه خود داشته باشند و پس از هفت تا 10 روز افرادی که کنکور داده اند، غربالگری می شوند و با رنج نرمال جامعه آن را ما تطبیق می دهیم تا ببینیم آیا کنکور تاثیری در افزایش شیوع کرونا داشته یا خیر.

 

وی افزود: هم اکنون 60 نفر که داوطلب کنکور هستند، مبتلا به کرونا می باشند که یک نفر از آنها در بیمارستان بستری است و 59 نفر در منزل تحت مداوا هستند که برای رعایت عدالت از آنها نیز با رعایت پروتکل ها امتحان گرفته می شود و در کل هفت هزار نیرو به عنوان ناظر وزارت بهداشت به برگزاری کنکور نظارت می کنند.

 

رییسی با بیان اینکه رعایت هنجارها و پروتکل ها در برگزاری مراسم محرم باید مورد اهتمام همه باشد، گفت: اگر کسانی پروتکل های اعلام شده را رعایت نکنند در مرحله اول به مسئول هیئت تذکر داده می شود و بار دوم هیئت از یک سری خدمات محروم می شوند و برای بار سوم به صورت جدی با آن برخورد می شود و هیئت هایی مجاز هستند مراسم را برگزار کنند که در سایت بیرق ثبت نام کرده باشند.

 

رییسی افزود: برای برگزاری سال جدید تحصیلی نیز در شهرهای سفید که تعداد آنها نیز زیاد نیست دانش آموزان به مدرسه می روند، در شهرهای زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی امکان برگزاری کلاس وجود خواهد داشت و در شهرهای قرمز کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شود.

 

وی افزود: به گفته مسئولان آموزش و پرورش 30 درصد دانش آموزان در مناطقی قرار دارند که تعداد دانش آموزان بسیار پایین است و برای مثال در هر کلاسی پنج نفر حضور دارند که این کلاس ها می توانند برگزار شود.

 

رییسی خاطرنشان کرد: تحلیل من در خصوص آنفولانزا در پاییز و زمستان پیش رو این است که ما آنفولانزای بسیار پایینی نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

 

وی افزود: زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دست ندادن در کاهش بیماری آنفولانزا بسیار موثر خواهد بود چرا که راه انتقال آنفولانزا همان راه انتقال کرونا می باشد، منتهی گروه سنی ای که دچار آنفولانزا می شود، بیشتر دانش آموزان خواهند بود.

کد خبر 961867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha