مراسم سوگواری دهه اول محرم در مسجد کوفه برگزار می شود

مسئول بخش دینی تولیت مسجد کوفه و مزارهای وابسته به آن از برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در دهه اول محرم الحرام با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «موقع مسجدالکوفه»، شیخ «هادی زنجیل» مسئول بخش دینی تولیت مسجد کوفه و مزارهای وابسته به آن گفت: احیای مراسم حسینی تاکید ائمه اطهارعلیهم السلام است و باید مراسم سوگواری را برگزار کرد.

 

 

وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان باید مراسم سوگواری را بنا به توصیه مراجع دینی و مقامات بهداشتی با شرایط ویژه برگزار کنیم.

 

شیخ هادی زنجیل اظهار کرد: پرچم سیاه بر گنبد «مسلم بن عقیل(ع)» بر افراشته می شود و مراسم سوگواری نیز در دهه اول محرم الحرام  در مسجد کوفه برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی، وعده های غذایی و آب آشامیدنی میان هیئت ها توزیع می شود و این کار با نظارت شعبه شعائر حسینی در مسجد کوفه انجام می شود.

 

مسئول بخش دینی تولیت مسجد کوفه و مزارهای وابسته به آن در ادامه تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که به مناسبت ماه محرم الحرام در مسجد کوفه انجام می شود، ختم قرآن کریم در دهه اول محرم الحرام است و پارچه های سیاه و بنرهایی از سخنان  گهربارامام حسین(ع) نیز در سطح شهر کوفه و مسجد کوفه نصب می شود.

 

وی اظهار کرد: از هیئت های عزاداری نیز در یکی از مسیرهای منتهی به مسجد کوفه پذیرایی می شود تا سلامت عزاداران حفظ شود.

کد خبر 962037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha