برگزاری ویژه‌برنامه‌ محرمی «آیه‌های آفتاب» در مراکز کانون گیلان

ضیایی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه محرم کودکان و نوجوانان تحت عنوان «آیه‌های آفتاب» در مراکز کانون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسفندیار ضیائی» امروز(چهارشنبه، ۲۹ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ماه محرم کانون پرورش فکری گیلان تحت عنوان «آیه‌های آفتاب» که در فضای حقیقی و مجازی برگزار‌ می‌شود گفت: توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، بصیرت‌افزایی، آشنایی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با آموزه‌های انسان‌ساز قیام حسینی و پرورش تفکر دینی و جاری‌سازی اندیشه‌های سرور و سالار شهیدان در زندگی فردی و اجتماعی از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها است.


مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان افزود: این ویژه‌برنامه‌ها هم‌زمان در فضای مجازی و مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در سراسر استان برگزار می‌شود.


وی اعلام کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی با محوریت عاشورای حسینی، پرده‌خوانی وقایع عاشورا، خاطره‌گویی از حضور اعضا و مربیان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش از مهمترین این برنامه‌ها است.


به گفته ضیایی برگزاری ویژه‌برنامه‌ «روایت غنچه‌ی خونین کربلا» درگرامی‌داشت حضرت علی‌اصغر(ع)، اجرای هم‌زمان مراسم شیر‌خوارگان حسینی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و تقدیم دل‌نوشته به کوچک‌ترین شهید کربلا، از دیگر برنامه‌های ماه محرم کانون است.


وی برپایی انجمن پژوهش کانون گیلان در دو گروه دختران و پسران با عنوان«آموزه‌های عاشورا» را از برنامه‌های هدف‌مند این ایام دانست و با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های «در قاب عاشورا» اذعان کرد: نمایش عکس و فیلم‌های تولیدی اعضا و مربیان کانون، برپایی انجمن هنری با موضوع «تعزیه و روایتی از عاشورا» و نشست آموزشی با محوریت قصه‌های آیینی سنتی؛ ویژه اعضای انجمن قصه‌گویی و انتشار فراخوان قصه‌گویی با عنوان«درسوگ نینوا» از دیگر برنامه‌های عاشورایی امسال است.

 


 

کد خبر 962085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha