امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم «شیرخوارگان» و «احلی من العسل» برگزار نخواهد شد

حجت الاسلام صفری گرایی گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم «شیرخوارگان» و «احلی من العسل» برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «رحیم صفری گرایی»، امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: طرح «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» امسال هم اجرا می شود و رعایت نکات بهداشتی در این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه برنامه های محرم و صفر بر اساس توصیه ستاد کرونا و نکات بهداشتی اجرایی می شود، تاکید کرد: جلسات مختلفی با ستاد مبارزه با کرونا فارس برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه سیاه پوش کردن حرم های مطهر و کوچه های اطراف این حرم ها در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: 15 هزار پرچم از طرف حرم مطهر علی بن حمزه (ع)، پیرامون حرم نصب می شود.

حجت الاسلام صفری گرایی با اشاره به اینکه برنامه عزاداری «رهروان زینبی» امسال تنها در سه بقعه متبرکه فارس با پروتکل های بهداشتی اجرایی خواهد شد، افزود: صحن باز امامزادگان در اختیار هیئت های مذهبی قرار خواهیم داد که برنامه ها با رعایت نکات بهداشتی باید اجرا شود.

وی، ورود هیئت به صورت دسته عزاداری به حرم های مطهر را ممنوع عنوان کرد و افزود: امسال دسته روی ممنوع شده است و اگر هیئتی می خواهد در حرم مطهر حضور یابد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی در صحن به صورت فاصله گذاری اجتماعی عزاداری کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سقف برنامه ها محدود به 2 ساعت است، یادآور شد: استفاده از ماسک در حرم های مطهر لازم است.

حجت الاسلام صفری گرایی تاکید کرد: اطعام و حمایت از بیماران را در محرم خواهیم داشت و دلجویی از بیماران را مد نظر قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که سردار دلها در بین ما نیست و برنامه ویژه ای در شب تاسوعا به نام «علمدار ولایت» برگزار خواهیم کرد، تاکید کرد: نماز ظهر عاشورا در 40 بقعه با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی می شود.

حجت الاسلام صفری گرایی با اشاره به اینکه از سال گذشته طرحی ذیل «بصیرت عاشورایی» اجرایی شد که «شمیم حسینی» نام داشت و این طرح با هدف حمایت از هیئت های مذهبی به اجرا رسید، امسال هم اجرایی می شود، تاکید کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم «شیرخوارگان» و «احلی من العسل» برگزار نخواهد شد.

کد خبر 962158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha