مسجد نماد وحدت جامعه اسلامی است/ از ظرفیت مساجد برای مهار کرونا غفلت شد

مدیر امور اهل سنت هرمزگان گفت: مسجد نماد وحدت جامعه اسلامی است که از ابتدای بعثت رسول خدا (ص) هم پایگاه تجمع ومشورت‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام دکتر «احمدرضا باوقار» در همایش پرچمداران محراب که به مناسب روز جهانی مسجد با حضور علمای اهل سنت و شیعه برگزار شد اظهار کرد: تمام ادیان برای خود عبادتگاهی دارند؛ مسیحیوها کلیسا، زرتشتی‌های آتشکده و زاهدان نصارا نیز معبد دارند اما جاییکه که به عنوان مکان و معبر تجمع اتحاد و وحدت در جامعه اسلامی وجود دارد مسجد است.

 

مدیر امور اهل سنت هرمزگان مسجد را یک مکان بسیار ارزشمند دانست و عنوان کرد: مسجد نماد وحدت جامعه اسلامی است که از ابتدای بعثت رسول خدا (ص)  پایگاه تجمع ومشورت‌ها بود. مسجد مکانی برای کمک‌رسانی به همه نیازمندان قلمداد می‌شد.

 

وی مسجد را محور روشنگری دانست، ابراز داشت: از ظرفیت مساجد برای مهار این بیماری کرونا غفلت کردیم می‌توان گفت کاهش بسیار از فعالیت‌ها حجم بیماری‌ها را کاهش نداد. تمام مومنین موارد بهداشتی را بهتر از بقیه رعایت می‌کنند چراکه به اینکه نظافت جزئی از ایمان است اعتقاد دارند.

 

حجت‌الاسلام باوقار تصریح کرد: قریب به 22 بار از کلمه مسجد در آیات قران استفاده شده است. 15 بار در خصوص جایگاه مسجدالحرام در قران تاکید شده است.

 

مدیر امور اهل سنت هرمزگان بیان داشت: افرادی که مساجد را آباد می‌کنند افرادی هستند که به روز قیامت اعتقاد دارند و به خداوند ایمان دارند. رسول خدا می‌فرماید: مساجد محل و انبیا هستند که نشان دهنده اهمیت مسجد در دین اسلام است.

 

حجت‌الاسلام باوقار ادامه داد: بیست و یکم اوت هر سال مصادف سی و یکم مرداد به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است. قبله اول جامعه اسلامی به دست یک تفکر افراطی به نام صهیونیسم به آتش کشیده شد. تفکری که در آمریکا شکل گرفت و تصور می‌کرد که برای ظهور منجی باید قبله اول مسلمانان را نابود کنند.

 

وی مطرح کرد: بر اساس هعین تفکر جوانی یهودی مسجدالقصی را اتش زد و بخش‌های زیادی آن را نابود کرد که اهانتی برای تمام مسلمانان جهان بود به همین جهت امروز به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد تا این جنایت در خاطره‌ها ماندگار شود.

 

مدیر امور اهل سنت هرمزگان اذعان کرد: جامعه اسلامی هر ساله در این روز با تکریم مساجد، جایگاه ان را در جامعه جهانی تبیین میوکنند که اگر پاس داشته شود و مسجد آن کارکرد علمی، فرهنگی خودش را پیدا کند بسیاری از منازعات در مسجاد حل و بسیاری از حلقه‌های علمی در مساجد برگزار می‌شد.

 

کد خبر 962362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha