برداشت ۴۰۰ کیلوگرم میگوی «وانامی» در لارستان

صادقی گفت: پرورش میگوی «وانامی» در ۲ استخر روستاهای «هرمود عباسی» و «دشت کریما» در لارستان به برداشت ۴۰۰ کیلوگرم میگو منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا صادقی»، امروز (چهارشنبه 2 مرداد) از پرورش میگوی «وانامی» در لارستان خبر داد و به خبرنگاران گفت: 16 هزار قطعه پست لاروی میگوی «وانامی» به صورت آزمایشی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی لارستان ذخیره شده است.

کارشناس واحد شیلات و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی لارستان افزود: پرورش این میگو به 90 تا 110 روز زمان نیاز دارد و از این تعداد استخر حدود 400 کیلوگرم میگوی «وانامی» برداشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: پست های لارو از کارگاه تکثیر «مکران سالار» در بندر «سیریک» استان هرمزگان تهیه شده اند و در 23 مرداد در 2 استخر به مساحت های ۴۰۰ و ۱۴۴ مترمربع ذخیره شده اند.

صادقی، پرورش این میگو را انتخاب مناسبی برای  استخرهای آب لب شور لارستان دانست و عنوان کرد: این گونه پرورشی نسبت به شوری آب و شرایط اقلیمی لارستان مقاوم است و پرورش آن با توجیه اقتصادی مناسبی همراه خواهد بود.

 کارشناس واحد شیلات و آبزیان مدیریت جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اقتصادی بودن پرورش میگو گفت: پرورش میگو از سایر آبزیان به صرفه تر بوده و مصرف غذاهای دریایی نیز در ارتقای سلامت جامعه موثر است.

صادقی تاکید کرد: پرورش این میگو در لارستان با نظارت مستمر بهداشتی همراه است و کیفیت میگوی پرورش داده شده نیز در سطح بالایی قرار دارد.

کد خبر 962377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha