​اقدامات شرکت های دانش بنیان گلستان برای مقابله با کرونا/ واقفان در حوزه فناوری وارد شوند

غفاری عملکرد شرکت های دانش بنیان استان گلستان در حوزه مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی غفاری» عصر امروز(چهارشنبه ۲۹ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، با اشاره به اقدامات پارک علم و فناوری گلستان در حوزه مقابله با کرونا اظهار کرد: شرکت های فناور پارک علم و فناوری گلستان در حوزه مقابله با کرونا عملکرد خوبی داشتند و ۷۰ درصد تولید مواد ضدعفونی کننده استان گلستان به سایر استان ها ارسال شده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: واحدهای فناور گلستان با شیوع کرونا در حوزه های مختلف اعم از تولید تجهیزات، مواد ضدعفونی کننده و نرم افزار وارد شدند و در حوزه مقابله با کرونا عملکرد مطلوبی داشتند.

 

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه تولید نرم افزار نیز سامانه غربالگری بیماری کووید۱۹ در گلستان با قابلیت غربالگری بیماری کووید19، امکان ثبت و توزیع داروهای درمانی مرتبط با بیماران سرپایی کرونا و قابلیت پیگیری روند درمان بیماران شناسایی شده و خانوار آنها طراحی شد و مورد استفاده قرار گرفت.

 

غفاری به تولید نرم افزار در حوزه فروش تأمین اقلام غذایی به همت شرکت های پارک علم و فناوری گلستان خبر داد و افزود: همچنین دو مجموعه داروسازی پارک علم و فناوری گلستان در ایام کرونا داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن را تولید و به میزان زیاد در بازار عرضه کردند.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه در کمتر از چهار ماه خط تولید ماسک N95 در گلستان راه اندازی شده است، گفت: در برخی محصولات تولید شده تقاضای بازار صادراتی وجود دارد ،برای مثال شرکت تولیدکننده ماسک N95 با کشور عراق قرارداد صادرات منعقد کرده است.

 

وی با بیان اینکه مشکل امروز کشورمان اشتغال است، تأکید کرد: می توان از ظرفیت فناوری برای فقرزدایی و ایجاد اشتغال استفاده کرد، نیاز است واقفان و خیرین در حوزه فناوری وارد شوند و برای تولید و ساخت نیازهای اساسی جامعه به جوانان کمک کنند.

 

غفاری به عملکرد پارک علم و فناوری گلستان در حوزه اشتغال اشاره کرد و تصریح کرد: میزان اشتغال پارک علم و فناوری گلستان از سال ۹۲ تا ۹۷، ۸۶ نفر بوده و این میزان در سال ۹۸ به ۱۲۶ نفر رسیده است، همچنین در پنج ماهه نخست سال ۹۹ رای ۱۸۲ نفر اشتغالزایی شده و پیش بینی می شود پارک علم و فناوری گلستان تا پایان سال در حوزه اشتغال رشد مطلوبی داشته باشد.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان به سطح بندی پارک های علم و فناوری کشور اشاره کرد و گفت: پارک های علم و فناوری به سه سطح تقسیم بندی می شوند که گلستان به دلیل زیرساخت های ضعیف در سطح سه قرار دارد و تلاش ها در حال انجام است که در این حوزه ارتقاء پیدا کنیم.

 

وی با بیان اینکه گلستان با ۳۵ شرکت دانش بنیان رتبه بیستم کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: 146 واحد فناور و محصولات استراتژیک در گلستان نشانه ظرفیت مطلوب این استان در حوزه پارک علم و فناوری است.

 

غفاری گفت: در حوزه آی تی، استان گلستان از لحاظ اپلیکیشن های بارگذاری شده در کافه بازار رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

کد خبر 962442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha