رسانه ها نقش مهمی در نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر دارند

حجت الاسلام کریمی با اشاره به نقش رسانه در فرهنگ سازی، گفت: رسانه ها نقش مهمی در نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام « حسن کریمی » در نشست خبری به تبیین اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار کرد: آنچه از قرآن، روایات و احادیث ائمه و نظر اندیشمندان و بزرگان برمی آید و استنباط می شود بیانگر اولویت امر به معروف و نهی از منکر بر سایر دستورات الهی است.

 

وی اجرای تمامی دستورات الهی را در گرو نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و افزود: فرهنگ سازی صحیح در گرو اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

دبیر ستاد احیا امر به ‌معروف و نهی از منکر هرمزگان تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مردم است و باید مردم خود آمر به معروف و نهی کننده از منکر و در برابر تخلفات سکوت نکنند و مطالبه گر باشند.

 

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) خود نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر جامعه آن زمان بود، گفت اگر پرچم امر به معروف و نهی از منکر زنده نگاه داریم، نظام سالامی حفظ و پیشرفت و رشد می کند

 

کریمی در ادامه از تشکیل گروه های جهادی تخصصی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خبرداد و افزود: به دنبال ایجاد گروه های جهادی از خود مردم برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم و در این زمینه شرایط و آموزش لازم را فراهم می کنیم.

 

وی با اشاره بی حساس نبودن جامعه نسبت به منکرات گفت: مطالبه گری در هرمزگان در سطح پایین قرار دارد و رسانه ها می توانند در زمینه تقویت روحیه مطالبه گری نقش آفرین باشند.

 

 

 

 

کد خبر 962472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha