اجرای موفق طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سازمان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: بالغ بر ۱۴ هزار مؤسسه در کشور، نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «وحید مجیدی» در نخستین رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران در تبریز اظهار داشت: شرایط اطلاع رسانی امروز وابسته به اطلاع رسانی دیجیتال برای حضور بیشتر بیمه سلامت در کشور تغییر کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به این که محور اصلی سازمان بیمه سلامت الکترونیک است گفت: یکی از اهداف اصلی این سازمان که گام های زیادی در راستای آن برداشته شده توسعه ی دولت الکترونیک است.

مجیدی حامیان اصلی مردم در حوزه سلامت را رسانه دانست و با بیان این که کاهش التهاب جامعه در راستای انتقال اخبار و اطلاعات درست توسط رسانه ها به مردم است، گفت: گام موثر رسانه ها در بحث کرونا فراموش نشدنی است با این که در زمانی محدود و با کم توجهی دولت و رسانه ها آمار کرونا بالا رفت ولی دوباره رسانه با قدرت بیشتری وارد عرصه شده و با تولید محتوا و اطلاع رسانی صحیح انتقال بیماری کنترل شد.

وی در ادامه از قدرت رسانه در کشور یاد کرد و بالا بردن سطح اطلاع رسانی و چرخش اطلاعات در حوزه سلامت به مردم و آگاه سازی آنان از خدمات سازمان بیمه سلامت را نشان از عملکرد بسیار خوب رسانه ها دانست.

مدیرکل بیمه سلامت با بیان این‌که آذربایجان شرقی از سال گذشته به همراه چهار استان جهت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌ها و موسسات به عنوان پایلوت انتخاب شده بود، گفت: پیشرفت خوبی در زمینه‌ی نسخه نویسی الکترونیکی انجام شده به طوری که در حال حاضر استان ما از حالت پایلوت خارج شده است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۴ هزار مؤسسه در کشور، نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنند و تنها با دریافت کد ملی و احراز هویت و بدون نیاز به دفترچه، خدمات را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

مجیدی با اشاره به این که نزدیک به ۵۶۰ موسسه و ۸۰۰ مطب در استان طرح نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا می‌کنند، گفت: از سال ۹۸ تاکنون ۵۰۰ هزار نسخه‌ی الکترونیکی به بیمه‌ی سلامت استان ارسال شده است.

وی افزود: امسال تمامی موسسات و بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز تا پایان شهریور ماه اسناد خود را به طور الکترونیکی ارسال می‌کنند.

همچنین «محمد هاشمی» مدیر روابط عمومی بیمه سلامت با اشاره به ابن که در تحقیقات اخیر انجام شده در دانشگاه‌های معتبر دنیا، اشتیاق مردم برای بازنشر اخبار فیک نیوزها بیشتر از اخبار واقعی بوده است، ادامه داد: در کشور ما نیز اخبار دهان به دهان بیشتر و سریعتر نشر می شود و ما باید به فکر این باشیم که هنر ما تولید اخبار خوب یا انتشار اخبار بد است؟

وی افزود: هدف از اصطلاح رزمایش سایبری ایجاد ارگان‌های مختلف و توانمند سازی دستاوردهای آنهاست چرا که هر فرد برای خودش یک رسانه است و می تواند نسبت به برد فضای مجازی خود در انتشار اخبار فعالیت کند.

کد خبر 962530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha