حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم ممنوع است

حجت الاسلام حبیبی گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی محرم راه اندازی دسته های عزاداری خیابانی و برپایی ایستگاه صلواتی در شهر و روستا ممنوع است.

حجت الاسلام «محمد مهدی حبیبی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به تشکیل ستاد ملی محرم در کشور اشاره کرد و گفت: ضوابط و مقرراتی در این ستاد مصوب شده که هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی موظف به اجرای آن هستند.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی محرم راه اندازی دسته های عزاداری خیابانی و برپایی ایستگاه صلواتی ممنوع است، تصریح کرد: مراسم های سینه زنی و زنجیرزنی نیز در فضای بیرونی مساجد برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: زنجیرزنان برای شرکت در مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش زنجیرشخصی به همراه داشته و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 

حجت الاسلام حبیبی از برگزاری مراسم «هر خانه یک حسینیه» در شهرستان آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: عاشقان اهل بیت(ع) و عزاداران حسینی می توانند با دعوت از مداح و سخنران این مراسم را برگزار کنند و به عزاداری بپردازند.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای خواست در مساجد حضور پیدا نکنند.

 

وی با تاکید بر اینکه نذورات به هیچ عنوان در مساجد پخش نشود، خاطرنشان کرد: مداحان، هیئت های مذهبی، بانیان مجالس اهل بیت(ع) و خیران نذورات خود را به شکل کمک ‌های مومنانه به تامین بسته ‌های معیشتی نیازمندان اختصاص داده و در قالب پویش «نذر ماسک» ماسک و اقلام بهداشتی تهیه و به نیازمندان تحویل دهند.

 

حجت الاسلام حبیبی برگزاری مراسم های عزاداری در خیمه‌گاه ها و تکایا را ممنوع اعلام کرد و افزود: بدون کسب مجوز و قبول تعهد از سامانه بیرق هیچکسی حق برگزاری مراسم را ندارد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا تصریح کرد: هیئت امنای مساجد با مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج و شهرداری ها مساجد را هر روز در ماه محرم، برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس ضدعفونی می کنند.

 

وی از اعزام ۵۰ روحانی به مساجد شهری و روستایی بندر آستارا در دهه نخست ماه محرم خبر داد و افزود: در این ایام همچنین یکصد مداح اهل بیت(ع) در مساجد مداحی می کنند.

 

حجت الاسلام حبیبی گفت: اگر پروتکل های بهداشتی و مصوبات ابلاغی ستاد ملی محرم در مساجد رعایت نشود، متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.

کد خبر 962579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha