فعالیت رادیو محرم تلاشی در جهت جبران محدودیت مجالس محرم است

کاویانی با اشاره به این که رادیو محرم به دنبال فرهنگ سازی عزاداری مطلوب، روضه های مستند و مداحی های متقن است، گفت: فعالیت رادیو محرم تلاشی در جهت جبران محدودیت مجالس محرم به دلیل کرونا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مسعود کاویانی» عصر امروز(پنجشنبه 30 مرداد) در مراسم آغاز به کار رادیو محرم که در نمازخانه کوثر اداره کل صدا و سیمای مرکز استان قم برگزار شد، اظهار داشت: انشاءالله امسال بتوانیم با توجه به شرایطی که وجود دارد عزاداری ماندگاری را رقم بزنیم و محدودیت ها را جبران کنیم.

 

مدیر رادیو معارف و رادیو محرم عنوان کرد: چهارمین سال فعالیت رادیو محرم در حقیقت در پاسخ به یک نیاز و یک حق عمومی مردمی که عاشق اهل بیت(ع) هستند تأسیس شده است چون فضا، فضای محرمی و عاشورایی است و باید شبکه ای باشد که نیاز آنها را برطرف کنند و حق آنها است که عزاداری و روضه خوانی و مرثیه سرایی مطلوب را بشنوند.

 

وی با بیان این که این رادیو با هدف ترویج عزاداری مستند و متقن راه اندازی شده است، گفت: ساحت محرم از منابع معنوی قدرت ما است ولی همواره دچار تحریف ها و انحرافاتی بوده و دشمنان داخلی و خارجی سعی کرده اند با تحریف آموزه های عاشورا به لحاظ شکلی و محتوایی انحرافاتی در آن ایجاد کنند از این رو ما در مقابل این حرکت شوم، به دنبال معرفی الگوی مطلوب عزاداری فاخر و متقن هستیم.

 

کاویانی افزود: ما نگاهی به عزاداری سنتی داریم چون یکی از مباحثی که فراموش شده مقتل خوانی و روضه های سنتی است که ما توجه ویژه ای به این مسأله داریم و تلاش داریم با عمق بخشی به پیام ها و شعائر این مسأله در حوزه معرفت افزایی نیز گام برداریم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: بدون شک مجالس و محافل حضوری در ماه محرم بسیار مهم و اساسی و حیاتی است و کارهایی همچون رادیو محرم هرگز جایگزین آن نمی‌شود و اساسا ما نمی گوییم می خواهیم کاری کنیم که مردم به جای رفتن به مجلس روضه پای رادیو بنشینند بلکه هدف این است که بخشی از محدودیت های ایجاد شده جبران شود.

 

مدیر رادیو محرم با اشاره به این که هماهنگی هایی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صورت گرفته است، گفت: در این راستا هر روز از ساعت 11 تا 11:30 و 18 تا 18:30 از طریق سیستم صوتی واقع در خیابان های مراکز استان ها مردم بتوانند رادیو محرم را با بلندگوهای مسیر راهپیمایی بشنوند و موج تاکسی ها نیز در شهرهای مختلف روی رادیو محرم باشد که امسال کمبود را جبران کنیم.

 

وی با بیان این که تنها رادیو معارف این افتخار را دارد که رادیویی دیگر را حمایت و پشتیبانی کند، بیان داشت: جا دارد از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی تقدیر و تشکر داریم که پیام نورانی خود را به این مراسم صادر کردند و همچنین از همه دست اندرکارانی که برای راه اندازی رادیو محرم برای چهارمین سال با ما همکاری دارند، تقدیر و تشکر داشته باشیم.

کد خبر 962834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha