هفته دولت امسال ۵۷ پروژه در انزلی به بهره برداری می رسد

میرغضنفری از افتتاح ۵۷ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری » شامگاه (پنجشنبه، 30 مرداد) در نشست خبری که در محوطه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه ها با مشارکت 16 دستگاه اجرایی و 117 میلیارد و 806 میلیون و 400 هزار تومان اعتبار به بهره برداری می رسند.

 

فرماندار انزلی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها برای 122 نفر به صورت مستقیم و 416 نفر غیر مستقیم یا موقت شغل ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به فرسوده بودن زیرساخت های کشور که برخی از آن ها نتیجه تحریم های ظالمانه دشمنان است، گفت: علی رغم تنگناهایی که دولت در این سالها داشته 622 پروژه عمرانی با اعتبار حدود 906 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 200 نفر در این دولت اجرا شده است.

 

فرماندار انزلی مشارکت بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری را  325 میلیارد و 860 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : این بخش  7/27 درصد سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده و در بخش دولتی با 852 میلیارد و 204 میلیون ریال، 3/72 درصد در فعالیت های عمرانی مشارکت داشته است.

 

میرغضنفری اعتباری که از محل تملک دارایی های استان به انزلی اختصاص یافته را 377 میلیارد و 877 میلیون تومان اعلام و خاطر نشان کرد: دولت با توجه به محدودیت های منابع مالی توانسته این اعتبارات را برای این شهرستان جذب کند.

 

فرماندار انزلی در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد فرصتی برای انزلی است، متذکر شد: به دنبال تعامل و نه تقابل با منطقه هستیم و در نشست با مدیر عامل این سازمان مقرر شد در صورت تهیه زمین مناسب در این شهرستان فاز دوم تجارت منطقه آزاد با اولویت استفاده تجار انزلی، احداث شود.

 

میرغضنفری در بخش دیگری با اشاره به افزایش حریم تالاب از سوی وزارت نیرو  گفت: این افزایش مشکلات زیادی برای شهروندان بندرانزلی به ویژه روستاییان حاشیه تالاب ایجاد کرده که تلاش می کنیم با آزادسازی حریم های تالاب و ساحل دریا، اقتصاد و گردشگری در بندرانزلی را رونق دهیم.

 

وی تاکید کرد: درصددیم با اخذ نظر کارشناسان و ارائه آن به استان ارائه و رایزنی با وزارت نیرو حریم تالاب انزلی را از ۲۵ به ۱۵هزار هکتار کاهش دهیم. 

 

میرغضنفری در آخرین هفته دولت از سال پایانی عمر دولت تدبیر امید به دستاوردهای هشت ساله این دولت اشاره کرد و افزود: یکی از این دستاوردها تلاش برای برون رفت از انزوای سیاسی دشمنان بوده است که به همت دیپلماسی دولت و حاکمیت با کشورهای تاثیر گذار در مجامع بین المللی در حوزه تجارت و فرهنگ صورت گرفته و قطعا این اتفاق میمون و مبارک با رهبری داهیانه مقام رهبری رقم خورده است.

 

وی زدودن چهره ایران هراسی را یکی دیگر از دستاوردهای این دولت اعلام کرد و یاد آور شد: علی رغم تلاش های دشمن با اقدامات خوب و موثر توانستیم چهره واقعی ایران را به دنیا نشان دهیم.

  

میرغضنفری عدم تعادل در نظام ارزی کشور را به دلیل تحریم ها و عدم دسترسی به بازار و تجارت جهانی دانست و تاکید کرد: مشکل معیشت، اشتغال و اقتصاد پدیده ای جهانی است و ما امروز در جنگی به مراتب سخت تر از هشت سال جنگ تحمیلی قرار گرفته ایم، جنگی که تمام ارکان جامعه و نظام را دستخوش تغییرات کرده است به همین منظور دولت سعی دارد با رهنمودهای مقام رهبری در کنار ملت از این بحران ها عبور کند.

کد خبر 962859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha