عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ و جریان  استثنایی است

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ و جریان استثنایی است که حتی در شرایط کرونایی نباید فراموش شود بنابراین مجلس عزای امام حسین علیه السلام باید با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۳۱ مرداد حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت: عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ و جریان استثنایی است که حتی در شرایط کرونایی نباید فراموش شود بنابراین مجلس عزای امام حسین علیه السلام باید با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شود.
 
امام جمعه رودبار جنوب افزود: در طول تاریخ حوادث و وقایع زیادی به وقوع پیوسته است اما در این بین حادثه عاشورا سرآمد همه این حوادث است و در طول تاریخ هیچ حادثه ای ماندگار تر و اثر گذار تر از حادثه کربلا و عاشورای حسینی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه (حادثه کربلا) دارای ریشه های عمیقی است که نیاز به کنکاش دارد و این طور نیست که یک روزه و یک هفته به وجود آمده باشد.

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: در پی واقعه عاشورا، نهضت های بزرگی همچون نهضت توابین و قیام مختار به وجود آمد که منجر به نابودی امویان شد و در طول ۱۰ سال پس از عاشورا قریب ۴۰۰ نفر کشته شدند اما منتقم واقعی خون امام حسین علیه السلام فرزندش حضرت مهدی (عج) است.

خطیب جمعه رودبار جنوب تاکید کرد: کربلا فراموش شدنی نیست و قریب ۱۴ قرن از حادثه عاشورا می گذرد و روز به روز شوق مردم دنیا به امام حسین علیه السلام بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: دلیل ماندگاری عاشورا خدا محوری و اخلاص است پس باید عاشورا سرمشق ما در زندگی باشد.

حجت الاسلام گروهی اظهار کرد: اخلاص با ایمان سنجیده می شود و از نشانه های انسان مخلص، داشتن قلب سلیم است و اعضا و جوارحش تسلیم خدا بوده، خیرش به دیگران می رسد و از بدی کردن پرهیز می کند.

امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: بیشترین خیری که در طول تاریخ به بشریت رسیده است از ناحیه امام حسین علیه السلام می باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل قیام سیدالشهدا علیه السلام احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و در همین راستا از سال ۱۳۷۱ در کشور ما هفته اول محرم را به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری کرده اند.

حجت الاسلام گروهی خاطرنشان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر حائز اهمیت فراوان است و به همین منظور فقهای ما این موضوع را در باب جهاد مطرح می کنند و از مهمترین پایه های جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است.

خطیب جمعه رودبار جنوب افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام شود دیگر شاهد حکومت های شرور مانند بنی امیه و اسرائیل نمی باشیم.

وی تاکید کرد: در این ایام عزاداری مراسم عروسی باید تعطیل شوند و مردم در صورت مشاهده این گونه مراسم امر به معروف و نهی از منکر کنند.

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: شکست تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی بی سابقه ترین شکست آمریکا در سازمان ملل بود حتی اروپایی ها نیز رای ممتنع دادند.

امام جمعه رودبار جنوب در خاتمه با اشاره به توافق امارات با رژیم جعلی اسرائیل، اظهار کرد: برخی از تاریخ عبرت نمی گیرند استکبار در طول تاریخ به هیچ کشوری وفادار نبوده و هنگامی که تاریخ مصرفشان تمام شود آنها را رها می کند.

کد خبر 962914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha