محدودیت های شیوع کرونا کارکردهای اصلی مسجد را کمرنگ نکند

حجت الاسلام نکونام به سالروز آتش زدن مسجدالاقصی و روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد کانون تربیت و اصلاح جامعه هستند و نباید با محدودیت های شیوع کرونا کارکردهای اصلی مسجد کمرنگ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز(جمعه ۳۱ مرداد) در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: این دو فریضه بزرگ اسلامی با قیام اباعبدالله الحسین(ع) تجلی بیشتری پیدا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد امر به معروف و نهی از منکر در کلام و عمل امام حسین(ع) را دعوت مردم به اسلام دانست و افزود: ایشان برای ادای این فریضه همه زندگی و اصحاب خود را فدا کردند و ما نیز باید وظایف خود نسبت به این دو امر الهی را تبیین کنیم.

 

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه متأسفانه اکنون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مایه آرامش مؤمنان و ریشه کنی فساد و کوتاه شدن دست طغیانگران است.

 

خطیب جمعه شهرکرد به سالروز آتش زدن مسجدالاقصی و روز جهانی مسجد اشاره کرد و ادامه داد: مساجد کانون تربیت و اصلاح جامعه هستند و نباید با محدودیت های شیوع کرونا کارکردهای اصلی مسجد کمرنگ شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به روز پزشک اشاره و تصریح کرد: امروز همه ما باید قدردان پزشکان، پرستاران و کادر درمانی باشیم که در این روزهای کرونایی با قوت در میدان بودند و بهترین قدردانی از این عزیزان رعایت نکات بهداشتی است.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته دولت، گفت: این هفته فرصتی مغتنم است تا دولتمردان فعالیت ها و برنامه های خود را به طور شفاف برای مردم بیان کنند و با شناسایی نقاط ضعف با همفکری و همراهی مردم از مشکلات عبور کنند.

 

کد خبر 962951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha