رشد سیاسی، اقتصادی و معنوی ما در گرو توجه به مساجد است

حجت‌‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام تاکنون مرکز فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و محل برپایی نمازجماعت بوده است گفت: لذا باید از این ظرفیت مهم برای انسان‌سازی و پیشبرد اهداف اعتقادی دین اسلام استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» امروز (جمعه 31 مرداد) در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، خواستار رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس شد و اظهار کرد: هیات‌های مذهبی و متولیان امر برگزاری مراسمات ایام محرم سعی کنند مجالس را در فضای باز برگزار و حتما در مراسمات از ماسک استفاده کنند و همچنین از ورود افراد مبتلا به بیماری در مراسمات جلوگیری شود.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی در برگزاری آئین‌ مراسمات سوگواری ایام محرم به وجود آمده افزود: این آئین‌ها باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، لذا متولیان امر برگزاری عزاداری امام حسین (ع) در آبادان، باید به طور کامل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا باشند و برنامه‌های سوگواری محرم را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر این ستاد، انجام دهند.

 

وی بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت بی‌نظیر ماه محرم در راستای توسعه و گسترش فرهنگ دینی تاکید کرد و ادامه داد: تبلیغات دینی در ماه محرم باید به گونه‌ای اجرا شود که همه بتوانند از برکات آن بهره ببرند، لذا مراسمات عزاداری سالار شهیدان در محرم امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی برگزار می‌شود تا خسارتی به مردم وارد نشود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با اشاره به فاجعه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی حتما باید روز شهدای فاجعه آتش سوزی سینما رکس آبادان را در تقویم ملی به ثبت برساند، چراکه این حادثه یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین حوادث دوران انقلاب اسلامی بود و به واسطه این فاجعه دست رژیم ستم‌شاهی آشکار شد.

 

وی با بیان اینکه دست پلید رژیم ستم‌شاهی در این فاجعه دلخراش به خون مردم بی‌گناه آغشته شده است تصریح کرد: فاجعه سینما رکس آبادان به درک و شناخت درست و حقیقی نیاز دارد، متاسفانه برخی‌ها با ارائه اطلاعات غلط به مردم سعی دارند رژیم ستم‌شاهی پهلوی را بی‌گناه جلوه دهند؛ دشمن نیز تلاش کرد تا در این حادثه مانند حوادث ۱۱ سپتامبر و بیروت، اسلام را هدف قرار دهد تا با ایجاد تفرقه به چهره اسلام خدشه وارد کند.

 

امام جمعه آبادان به روز جهانی مسجد و به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی اشاره کرد و ابراز داشت: مسجد از صدر اسلام تاکنون مرکز فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و محل برپایی نمازجماعت بوده است؛ لذا باید از این ظرفیت مهم برای انسان‌سازی و پیشبرد اهداف اعتقادی دین اسلام استفاده شود.

 

وی مساجد را نماد وحدت و یکپارچگی مسلمانان، کانون تربیت، فکر و فرهنگ، و کانون اداره جامعه خواند و عنوان کرد: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم چرا که جریان‌سازی پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد، مسجد اولین محل حکومت پیامبر ختمی مرتب اسلام بود، حضرت امیرالمومنین علی (ع) در مسجد متولد، حکومت و محل حکومتش در مسجد و در همان جا نیز به شهادت رسید؛ این‌ها یعنی اینکه رشد سیاسی، اقتصادی و معنوی ما در گرو مساجد است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با گرامیداشت روز زکریا رازی و تبریک روز پزشک به جامعه درمانی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: جا دارد بار دیگر از زحمات و خدمات مدافعان سلامت تجلیل، تشکر و قدردانی کنم، کادر درمانی در ایام شیوع بیماری کرونا ویروس در خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس قرار دارند و با از خود گذشتگی در حال خدمت به مردم هستند.

 

وی به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یاد آور شد: انجام این فریضه از وظایف هم آحاد جامعه به‌ویژه آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه‌های علمیه است لذا باید با بهره‌گیری از ماه محرم و قیام امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر را در عمل و زبان اجرا کنیم؛ امام حسین (ع) برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تمام دارایی، هستی و حتی عزیزترین افراد اطرافیان خود را نیز فدا کرد.

 

کد خبر 962979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha