حکومت علوی، نمونه ماندگار از نظام سیاسی اسلامی است

حجت الاسلام اجرایی، گفت: اجرای نظام و اندیشه سیاسی اسلام و شاخص حکومت داری بر اساس دین، عدالت و آزادی از ویژگی ها و اوصاف حکومت امیر المؤمنین که درآن نمایان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین اجرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به اهمیت عدالت گرایی و دینداری در حکومت امیر المؤمنین(ع) اظهار کرد: امام اول شیعیان به همه انسان ها نشان داد که می شود در هر شرایطی بهترین شکل حکومت داری را ارایه کرد. 

 

وی افزود:حکومت امیر المؤمنین (ع) بر مبنا و شاخصه  مهمی استوار بود که با وجود چالش های بزرگی که فرا روی امام  وجود داشت اما با طرح ساختاری و شیوه مدیریتی وی حکومتی را به شکل شایسته اجرا کرد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین خاطر نشان کرد:هدف ایشان ایجاد دگرگونی هایی در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی بود که با وجود شرایط دشوار، اصلاحات مهمی در اوایل حکومت ایشان رخ داد. 

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به اینکه امیر المومنین اوایل پیشنهاد حکومت داری را نپذیرفتن گفت:بعد از اینکه حضرت بعد از مدتها حکومت را عهده دار شدن تحولاتی را اجرا و به جود آوردند که به هر حال خیلی دیدنی بود مثل برپا داشتن عدالت که در قرآن کریم هم بسیار از آن یاد شده است و اقامه  حق و دفاع از دین ، اصلاح امور شهر های مختلف اسلام امنیت مردم مخصوصا محرومان و کسانی که تحت ستم بودند. 

 

وی تصریح کرد: حضرت تلاش داشتند که با شناختی که از انحرافات جامعه  زمان خود، همت کنند تا اساس حکومت و مدیریت بر مبانی دین استوار شودو آیات قران و سیره و سنت پیامبر و خود امیرالمونین مبنای عمل قرار بگیرد و به هر حال موضوع عدالت اجتماعی در این هدفی که امیر المومنین داشت بسیار نمایان و برجسته بود. 

 

وی با اشاره به ویژه گی ها رهبری امام علی(ع)  بیان کرد:رهبری امام علی (ع) ویژگی هایی داشت که شایستگی آن بزرگوار بر امر خلافت از دید بسیاری از بزرگان چه مهاجرین چه انصار مخفی نبود. 

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه به شایستگی های امیر المومنین(ع) در امر حکومت داری اشاره کردند و گفت: ایشان رهبری اگاه ، با تقوا ، اشنا به مسائل علمی، قضاوت و همچنین آشنا به سنت پیامبر بزرگ اسلام که در نامه ها و کلمات استفاده شده در پیام های به معاویه یا به دیگران به روشنی این ویژگی ها پیدا است.

کد خبر 963036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha