افتتاح ۸۰ میلیارد ریال پروژه منابع طبیعی در دهلران

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران گفت: همزمان با هفته دولت ۳ پروژه به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

«نصراله پارسه» ظهر امروز(۱ شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت 3پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه  بهره‌برداری از سازه‌های سنگی ملاتی و نهالکاری، از جمله این پروژه‌ها هستن، افزود: برای اجرای  پروژه‌های سنگی ملاتی در شهرستان  40میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران به نهالکاری در منطقه جلیزی، تیشه‌کن، سادات دالپری، دشت اکبر، ابوغویر و حسن قندی  اشاره و گفت: برای اجرای این طرح‌ها در سطح 2000هکتار بیش از 3میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

 

وی با اشاره به توسعه و تجهیز نهالستان دهلران از 300 هزار اصله به یک میلیون اصله در سال  اشاره کرد و یادآور شد: برای این پروژه 12میلیارد ریال هزینه شده است.

 

گفتنی است، شهرستان دهلران با وسعتی معادل حدود ۷ هزار کیلومتر مربع، بیش از ۸۵ درصد مساحت آنرا عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد و علاوه بر تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع عرصه‌های ملی نیز نسبت به سایر مناطق استان، منحصر به فرد بوده و وجود بیش از ۹۴ هزار هکتار جنگل و ۲۷۰ هزار هکتار مرتع و حدود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی مؤید این موضوع است.

 

کد خبر 963159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha