۵ پروژه گردشگری در استان سمنان افتتاح می‌شود

جمال با اشاره به پروژه‌های گردشگری قابل افتتاح استان سمنان به مناسبت هفته دولت گفت: پنج اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی در استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان،«مهدی جمال» در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سه اقامتگاه بوم‌گردی و دو سفره‌خانه سنتی در سمنان، گرمسار، میامی و مهدیشهر پروژه‌های قابل افتتاح اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان طی هفته دولت هستندگفت: اشتغال پیش بینی شده در این طرح‌ها ۲۰ نفر است.

 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ايجاد اشتغال، توزیع عادلانه درآمد، پویایی اقتصاد در مناطق کمتر توسعه یافته، توانمندسازی جوامع روستایی و حفظ اصالت و معماری بومی را از اهداف ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی  عنوان کرد.

 

وی همچنین از کلنگ زنی پروژه گردشگری درجزین در ایام هفته دولت خبردادواظهارامیدواری کرد: به زودی شاهد افتتاح این طرح که ۱۰۰ اشتغال مستقیم در خود خواهد داشت، باشیم.

 

جمال با بیان اینکه این مجتمع گردشگری توسط بخش خصوصی، با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در مساحتی به متراژ ۴ هکتار احداث می‌شود اضافه کرد:این مجتمع شامل واحدهای اقامتی، رستوران، مرکز تفریحی، نمایشگاه صنایع‌دستی، سالن همایش و ... است.

 

کد خبر 963237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha