استاندارد نیاز قانونی و اساسی برای افراد جامعه است

قنبریان استاندارد سازی در آسانسور ها را بستر تقویت امنیت افراد جامعه دانست و افزود: استاندارد نیاز قانونی و اساسی در نصب و استفاده از آسانسور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مرضیه قنبریان» امروز(1 شهرویور) در دومین کمیته فنی آسانسور در لرستان، گفت: استاندارد سازی بستر تقویت خدمات و تولید است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان به اصل اجتناب ناپذیر ایمنی آسانسورهای نصب شده در ساختمان های دولتی، عمومی و شخصی اشاره کرد و افزود: امنیت فقط یکی از امکانات جذاب برای خدمت گیرندگان آسانسور نیست بلکه یک نیاز قانونی و اساسی در نصب و استفاده از آن است.

 

وی خاطرنشان کرد: رعایت استانداردهای لازم برای آسانسور، امنیت استفاده از آن را تضمین می نماید.

 

قنبریان با بیان اینکه استاندارد یکی از اساسی‌ترین درخواست‌های خریداران و استفاده ‌کنندگان آسانسورها است، ادامه داد: بر این اساس فرهنگ سازی در جهت احساس نیاز عمومی به بازرسی های ادواری و همچنین ایجاد ضمانت های اجرایی قانونی برای این مهم ضروری به نظر می رسد.

 

وی خاطرنشانکرد، هدف از تشکیل این کمیته بررسی و اظهارنظر در خصوص پرونده آسانسور های دارای ابهام ، نواقص فنی و مغایر با استاندارد است.

 

گفتنی است در دومین کمیته فنی آسانسور استان که با رعایت کلیه موازین بهداشتی، با حضور مدیرکل استاندارد، معاون ارزیابی انطباق، کارشناس مسئول مربوطه، نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، راه و شهرسازی، شرکت های نصاب و شرکت های بازرسی استان، بر اساس دستورالعمل صدور تاییدیه ایمنی آسانسورهای برقی، تشکیل شد،  5 پرونده جهت رفع نواقص آسانسورهای مطرح شده بررسی شد.

 

همچنین در این جلسه مقرر شد شیوه نامه مربوط به استاندردسازی آسانسور بررسی و وظایف دستگاه های مربوطه تهیه و سپس توسط شورای استاندارد استان تصویب شود.

 

کد خبر 963266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha