اسراف در زیارت اباعبدالله(ع)، اطعام و نذر برای ایشان معنا ندارد/ هر کس با امام حسین(ع) گره بخورد، خدا به او نگاه خاص می‌کند

یک کارشناس مذهبی با بیان‌اینکه گناه مانع ورود به ولایت است و با گریه گناهان پاک می‌شود، گفت: اسراف در زیارت ابی عبدالله(ع)، اطعام و نذر برای ایشان معنا ندارد، ما شیعیان با بصیرت پیراهن چاک‌چاک و غرق به خون امام حسین(ع) را می‌بینیم و گریه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین مومنی» در سخنانی درباره «سفارش امام رضا(ع) به ریان بن شبیب»، اظهار کرد: اگر می خواهید به ولایت وارد شوید، گریه کنید، گناه مانع ورود به ولایت است و با گریه گناهان پاک می شود هر کس با اباعبدالله(ع) گره بخورد، خدا به او نگاه خاص می کند.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند: یابن شبیب! اگر بر حسین بن علی(ع) گریه کنی و اشک هایت روی گونه ها سرازیر شود خدا همه گناهان تو را می بخشد کم یا زیاد، کوچک و بزرگ ... اگر دیدی کدورت قلبت را گرفته و ترک اولی کردی و گناهی مرتکب شدی، برو گوشه ای و بگو حسین(ع)! روضه هایی را که برایت خوانده اند بخوان، بعد ببین چه می شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امام رضا(ع) همچنین فرمودند: یابن شبیب! اگر می خواهی خدا را زیارت کنی و هیچ گناهی بر تو نباشد به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) برو. باید توجه داشت حج بدون استطاعت و داشتن معونه سفر واجب نیست حتی اگر مستطیع شوی اما معونه سفر نداشته باشی، نمی توانی بروی، اما برای زیارت کربلا توصیه شده قرض کن حتی فرش زیر پایت را بفروش و برو. چراکه اسراف در زیارت ابی عبدالله(ع)، اطعام و نذر برای ایشان معنا ندارد. می گویند چرا حسینیه می سازید؟ به شما چه ارتباطی دارد؟ ببینید در خانه های خودتان چه خبر است؟

 

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه جوانان تا جوان هستید کربلا بروید، گفت: آرزوی معیت با اصحاب امام حسین(ع) را داری، سینه می زنی و می گویی ای کاش من از اصحاب امام حسین(ع) بودم، اگر این اجر را می خواهی هر موقع امام حسین(ع) و یارانشان را یاد کردی بگو: «يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً».

 

وی اضافه کرد: پنجم حزن در حزن و ماتم اهل بیت(ع) و فرح در شادی و فرح اهل بیت(ع) هرچند که اگر برای اهل بیت(ع) شادی می گذاشتند، امام رضا(ع) نمی فرمود: روز حسین(ع) چشم های ما را زخم کرده و اشک های ما را پیوسته جاری ساخته است و عزیزان ما را در کربلا به ذلت انداختند (البته در ظاهر بود نه حقیقی و باطنی).

 

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه ما محزون هستیم به حزن اهل بیت(ع)، ابراز کرد: به امام صادق(ع) عرض کردند: اگر کسی از دنیا برود ما برای وی مدتی محدود عزاداری می کنیم چرا شما و شیعیان تان از اول محرم را در مصائب امام حسین(ع) سوگواری می کنید؟

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت(ع) فرمودند: شب اول محرم ملائکه پیراهن امام حسین(ع) را که دو ویژگی دارد، چاک چاک و غرق در خون است از بالای عرش آویزان می کنند ما شیعیان این پیراهن را با بصیرت می بینیم و همین باعث می شود اشک از چشمان ما جاری شود.

 

کد خبر 963308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha