احیا کارکردهای مساجد در رزمایش کمک مومنانه مشهود بود

سردار کرمی گفت: شیوع ویروس کرونا، مساجد نقش خود را به خوبی ایفا کردند و به مراکزی جهت دستگیری از نیازمندان تبدیل شدند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با تبریک روز جهانی مساجد به کارکردهای مساجد از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: در دوران پیامبر اکرم(ص) تمام برنامه های سیاسی، اجتماعی و آموزشی در مساجد انجام می شد.

 

سردار جهانبخش کرمی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد مرکز تجمع انقلابیون بود، گفت: این مراکز در اوایل انقلاب به سنگرهای شکست ناپذیر در دفاع از انقلاب تبدیل شدند.

 

وی کارکردهای مساجد در هشت سال جنگ تحمیلی را هم برشمر و گفت: پشتیبانی و تدارک جبهه‌های حق علیه باطل نیز در مساجد انجام می‌شد و امروز می بینیم شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی بچه های مساجد بودند.

 

به گفته سردار کرمی، پس از جنگ تحمیلی نیز مساجد به مراکزی جهت مقابله با هجمه های فرهنگی تبدیل شدند و جوانان انقلابی و رزمندگان اسلام در آن تربیت شدند.

 

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ضمن اشاره به تاکیدات رهبری در تقویت مساجد خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا، مساجد نقش خود را به خوبی ایفا کردند و به مراکزی جهت دستگیری از نیازمندان تبدیل شدند.

 

کرمی با بیان اینکه در رزمایش کمک مومنانه که در مساجد انجام شد، مساجد به خوبی درخشیدند، تصریح کرد: توطئه دشمنان علیه مساجد همواره وجود داشته و ادامه دارد؛ بنابراین لازم است تا هوشیارانه عمل کرد.

 

وی به عزاداری های محرم در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: لازم تا در مساجد برنامه‌های ابتکاری به مناسبت ماه محرم اجرا شود.

 

این مقام مسئول با تاکید بر متولیان مساجد برای برنامه ریزی های دقیق جهت احیای کارکردهای مساجد گفت: همدلی و همفکری بین ارکان مساجد لازمه حل مشکلات است.

 

کد خبر 963319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha