برگزاری وبینار «نقش و جایگاه زنان در قیام کربلا» در ترکیه

وبینار «نقش و جایگاه زنان در قیام کربلا» با همکاری انجمن «همبستگی زنان زهرا آنا» برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «کوروش مقتدری» وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول در آستانه برگزاری روز جهانی علی اصغر(ع) با حضور در انجمن «همبستگی زنان زهرا آنا» ترکیه با «مفتونه آتام» رییس هیئت مدیره و اعضای این انجمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

خانم مفتونه آتام با اشاره به فعالیت‌های انجمن همبستگی زنان زهرا آنا، گفت: امسال قصد داریم مراسم روز جهانی علی اصغر را در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با کشور ایران و سایر کشورها برگزار کنیم.

 

آتام افزود: این مراسم با حضور مادران و شیرخوارگان حسینی و با رعایت تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: مانند سال‌های گذشته آتلیه‌ای برای آماده سازی این مراسم و تهیه لباس برای کودکان و شیرخوارگان حسینی برپا کرده‌ایم که همه روزه مورد بازدید و استقبال کودکان و پیروان اهل بیت(علیهم السلام) قرار می‌گیرد.

 

مقتدری، وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران با وفایش، از اهتمام و توجه انجمن زهرا آنا در برگزاری روز جهانی علی‌اصغر‌(علیه السلام) تشکر کرد.

 

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم و روز جهانی علی‌اصغر‌(علیه السلام)  با اتخاذ تدابیر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مجازی برگزار می‌شود. حضرت علی اصغر(علیه السلام) به عنوان کوچک ترین شهید کربلا در رساندن پیام نهضت عاشورا به جهانیان از جایگاه والایی برخودار است.

 

وابسته  فرهنگی کشورمان در استانبول پیشنهاد برگزاری وبینار با عنوان «نقش و جایگاه زنان در قیام کربلا» با مشارکت انجمن زهرا آنا ترکیه را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد این وبینار در دهه دوم ماه محرم برگزار شود.

 

گفتنی است؛ مراسم روز جهانی حضرت علی‌اصغر(علیه السلام) از سال 2011 میلادی هر ساله از سوی انجمن بانوان «زهرا آنا» در منطقه هالکالی استانبول با حضور پرشور پیروان و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) برگزار می‌شود.

کد خبر 963352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha