اعلام برنامه‌های ماه محرم الحرام در اتیوپی

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اقدام به برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی در بستر فضای مجازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همزمان با آغاز ماه محرم، ماه سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه السلام) و با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به جهت برگزاری تجمع ها، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی با همکاری جامعه شیعیان اتیوپیایی و پاکستانی و همچنین بُهره‌های اسماعیلی هند اجرای برنامه عزاداری سالار شهیدان به مدت 10 شب با رعایت کلیه قوانین و پروتکل‌های بهداشتی منطبق بر فاصله گذاری اجتماعی اقدام کرده است.

 

برهمین اساس، با توجه به اینکه اجرای برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی بومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، 9 شب برنامه عزاداری توسط شیعیان مقیم آدیس آبابا صورت خواهد گرفت و تنها برنامه ظهر عاشورا در سفارت کشورمان در اتیوپی برگزار خواهد شد.

 

اولین شب مراسم عزاداری جمعه شب(۳۱ مرداد ۱۳۹۹) برگزار شد. این مراسم با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و شرکت‌کنندگان در مراسم از سخنرانی طلبه اعزامی نجف اشرف و نوحه خوانی مداحان اهل بیت به زبان اردو و انگلیسی بهره‌مند شدند.

 

کد خبر 963355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha