برگزاری مراسم عزاداری در فضای سرپوشیده ممنوع است

اکرمی گفت: برگزار مراسم عزاداری محرم در فضای سرپوشیده اکیدا ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « بهروز اکرمی» امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گفت: انشالله خداوند به عظمت این روزها این ویروس منحوس و این بیماری را از جامعه بشری به ویژه مردم خوب کشورمان رفع کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی همچنین ضمن تبریک به مناسبت روز پزشک افزود: روز پزشک روز انسان های شریفی است که در این روزها و این ایام شیوع ویروس کرونا تلاش مضاعفی داشتند و برای سلامت هموطنان از جان و دل مایه گذاشتند برای این عزیزان آروزی موفقیت و سربلندی داریم.

 

وی با بیان اینکه برپایی هر گونه ایستگاه صلواتی در این ایام، ممنوع است، گفت: فرمانداران دهیاران و بخشداران و خود هیئت های باید مراقبت کنند این گونه ایستگاه ها به هیچ وجه تشکیل نشود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: به دلیل شرایط قرمز و شیوع بالای بیماری کرونا، برپایی هرگونه شرایط تجمع انسانی از جمله استقرار ایستگاه صلواتی، موکب و چادر عزاداری درنقاط شهری و روستایی این استان ممنوع است.

 

اکرمی  در ادامه با اشاره به اینکه برخی گزارش‌ها در روزهای اخیر از برپایی آیین‌های عزاداری در برخی امامزادگان استان مرکزی ارایه شده است، ادامه داد: این موراد باید پیگیری شود و مسئولیت آن با  اداره کل اوقاف و امور خیریه است چرا که مطابق مصوبه ملی ستاد مقابله با کرونا، برگزاری هر نوع آیین عزاداری در فضاهای سرپوشیده ممنوع است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی سلامت افراد جامعه را اولویت اصلی دانست و بیان کرد: گروه‌های بازرسی استان باید بازرسی ها را به موقع و با دقت انجام داده و روزانه گزارشی خود را  از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی به استانداری اعلام کنند.

 

این مقام مسئول همچنین به تعطیلات پیش رو اشاره کرد و گفت: از مردم تقاضا داریم که برای حفظ سلامت خود و خانواده و دیگر هموطنان از سفرهای غیرضروری در این ایام خودداری کنند و هر کس در شهر روستای خود به عزاداری بپردازد.

 

وی عزاداری برای امام حسین (ع)  را عبادت دانست و گفت: عبادت با معیارهای غیر شرعی نمیخواند عزاداری برای آقا امام حسین (ع) بدون رعایت پروتکل های بهداشتی بنا به دستور مقام معظم رهبری به عنوان نظر شرعی ولی فقیه زمان هیچ گونه مبنای شرعی ندارد.

 

اکرمی اضافه کرد: انتظار ما از هیئت های مذهبی و متدینین که می خواهند برای امام حسین(ع) عزداری کنند رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است و در این گونه هیچ گونه سلیقه شخصی پذیرفته نیست.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی همچنین ادامه داد: برپایی هر گونه موکب و چادر در ایام عزاداری امام حسین علیه الاسلام در سراسر استان ممنوع است و فرماندارن و بخشداران به این مهم دقت کافی داشته و در این راستا مجوز داده نشود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در همه هیات‌های مذهبی همیار پلیس وجود دارد، ادامه داد: انتظار می رود این همیاران پلیس علاوه بر مسایل امنیتی در حوزه رعیات پروتکل‌های بهداشتی نیز همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما گفت:  دانشگاه علوم پزشکی باید از هم اکنون تمهیدات لازم در خصوص تامین واکسن مورد نیاز آنفلوآنزا را در استان مرکزی به کار گیرد تا مشکلی در این خصوص برای گروه‌های هدف ایجاد نشود.

 

اکرمی با بیان اینکه ما در ۱۰ روز اخیر به‌طور میانگین روزانه ۱۱۱ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، افزود:روزانه به صورت میانگین سه و هفت دهم از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

 

وی گفت: در تیرماه امسال تعداد مبتلایان ما به کرونا  ۸۶ نفر بود که این آمار در مردادماه به ۱۰۰ نفر رسید و شمار فوت شدگان نیز از ۵۰ نفر در تیرماه به ۱۱۲ نفر در مردادماه رسیده که بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این افزایش جای نگرانی دارد، گفت: امید می‌رود با توجه مردم و اعمال برنامه‌های صحیح و سختگیرانه روند این بیماری و کشته‌شدگان ناشی از آن در شهریورماه کاهش یابد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی با بیان اینکه در حوزه روستایی دهیاران ارتباط مستقیم با دانشگاه علوم پزشکی دارند، افزود: امید است همه موارد بهداشتی و پروتکل ها را به ویژه در مراسم عزاداری رعایت کنند تا در روستا ها مشکلی در خصوص ویروس کرونا نداشته باشیم.

کد خبر 963368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha