شیوع ویروس کرونا با نوع رفتار جامعه ارتباط مستقیم دارد

شریعتی گفت: در حال حاضر در شرایط مناسبی قرار داریم اما باید توجه داشت که همیشه در بیماری‌های ویروسی شاهد ناپایداری خواهیم بود و این امر بسته به نوع رفتار جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (شنبه 1 شهریور) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به وضعیت خوزستان در شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: خوشبختانه طی گزارش ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، خوزستان از نظر شیوع کرونا در جایگاه آخر قرار دارد که وضعیت بسیار مطلوبی است.

 

استاندار خوزستان افزود: در حال حاضر وضعیت استان سفید است ولی به لحاظ شهرستانی دو شهر مسجدسلیمان و آغاجاری در شرایط قرمز قرار دارند که برای بهبود وضعیت این دو شهرستان دستور دادیم آرامستان‌ها و مراسماتی که منجر به شکل‌گیری تجمعات می‌شود به حالت تعلیق درآیند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه آمار بستری‌های استان کمتر از ترخیصی‌ها و تعداد بیماران و همچنین تعداد مرگ و میر رو به کاهش است اضافه کرد: در حال حاضر در شرایط مناسبی قرار داریم اما باید توجه داشت که همیشه در بیماری‌های ویروسی شاهد ناپایداری خواهیم بود و این امر بسته به نوع رفتار جامعه دارد.

 

شریعتی با اشاره به اینکه اگر به نکات بهداشتی اعلام شده توجه نشود شاهد طغیان بیماری در استان خواهیم بود تصریح کرد: در مراسم عزاداری امام حسین (ع) نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت شود تا بتوان همچون روز عرفه و عید غدیرخم، هم مراسمات را داشته و هم شاهد عدم ابتلای شهروندان به این بیماری باشیم.

 

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم عزاداری محرم باید به نحوی رفتار کنیم که شاهد سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان مذهب شیعه نباشیم عنوان کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند خدشه‌ای به ارادت و دلبستگی مردم ایران نسبت به ائمه اطهار (ع) و به خصوص امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) وارد کند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا حکم قانون کشور را دارد و باید جدی گرفته شود تاکید کرد: مواکب نباید هیچ خوراک و نوشیدنی را توزیع کنند و از فرمانداران را نیز خواسته شده که با تشکیل اکیپ‌هایی در مناطق مختلف، از این اتفاق جلوگیری کرده و در صورت مشاهده برخورد لازم صورت گیرد.

 

وی در خصوص تامین ماسک در استان یاد آور شد: تعداد کافی ماسک در داروخانه‌ها موجود است و علاوه بر آن قرار است تعداد بیشتری وارد استان شود از این رو از مردم می‌خواهیم حتما از ماسک استفاده کنند؛ نوع ماسک چندان ملاک نیست و حتی ماسک ساده و ارزان هم می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس مؤثر باشد.

 

کد خبر 963440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha