برگزاری پویش عکس هر خانه یک پرچم عزا در قزوین

حجت الاسلام رمضانی از برگزاری پویش عکس هر خانه یک پرچم عزا در قزوین به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدات حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه حزن و اندوه هستیم، ماهی که یادآور بزرگترین حماسه تاریخ بشریت یعنی قیام عاشورا است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برنامه های متعددی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با محوریت مسجد و فضای مجازی برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: همه می دانیم در برگزاری مراسم های عزاداری نباید تنها به ابراز غم و ناراحتی بسنده شود بلکه در کنار این مهم باید اهداف و فلسفه قیام امام حسین (ع) هم تبیین شود و در کنار گریه و ناراحتی بر این مصیبت عظما، بصیرت افزایی، تزکیه نفس و ترویج سبک زندگی اهل بیت (ع) را هم باید داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: با این نگاه و رویکرد برنامه های کانون های مساجد در ایام محرم برگزار می شود و مراسم های عزاداری همراه با مداحی، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و تبیین این واقعه مهم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در فضای مجازی هم مراسم های عزاداری برگزار می شود و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می توانند از این برنامه ها هم بهره ببرند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین اعلام کرد: یکی دیگر از برنامه های ما برگزاری پویش عکس هر خانه یک پرچم عزا است که با هدف فضاسازی و ایجاد شور حسینی برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این پویش تا 12 شهریو ماه فرصت دارند تا عکس های خود را با موضوعات نصب پرچم، بیرق و بنر درب منازل و سیاهپوشی خانه، کوچه و خیابان به شماره 09190454504 در ایتا و تلگرام ارسال کرده و به این پویش لبیک گویند که به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

 

کد خبر 963515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha