مجلس یازدهم آماده هرگونه همکاری با دولت است

عضو کیمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کشور گفت: در این مقطع حساس که مردم تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی هستند، هرگونه همکاری ای که دولت بخواهد مجلس این همکاری را خواهد داشت.

«جبار کوچکی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با عملکرد دولت دوازدهم گفت: دولت یازدهم و دوازدهم توانست در این مدت هشت سال از مدیران با تجربه و جوان به خوبی استفاده کند و شاید این موضوع از جمله نقاط قوت دولت باشد ولی متاسفانه دولت نتوانست هماهنگی بین بخش های مختلف را انجام دهد یعنی بخش های اقتصادی، خدمات، فرهنگی و اجتماعی باید در چهارچوب و ریل گزاری که مجلس طراحی کرده بود، حرکت می کردند اما ناهماهنگی بین بخش های مختلف وجود داشت که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شد.

 

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت دوازدهم توانست به خوبی در بحث مبارزه با کرونا عمل کند و وزارت بهداشت با بسیج بخشی از امکانات توانست به خوبی از شیوع این بیماری جلوگیری کند و یا برای درمان و بستری بیماران اقدامات خوبی انجام شد که این جای تقدیر دارد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همکاری مجلس یازدهم با دولت گفت: بنای مجلس همکاری با دولت است البته باید ببینم دولت نیز از این همکاری مجلس استقبال می کند یا نه. مجلس انتظار دارد که دولت قوانین را به خوبی اجرا کند و اگر قانون اجرا نشود، مجلس ناچار است که ورود کند و به وظیفه قانونی اش عمل کند.

 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و فشارهای معیشتی به مردم گفت: با توجه به شرایط کشور هرگونه همکاری ای که لازم باشد و دولت به آن نیاز داشته باشد، مجلس این همکاری را انجام خواهد داد و با دولت همراهی لازم را خواهد داشت.

 

کوچکی نژاد ادامه داد: البته برای این هماهنگی و همدلی نیاز به یک سری نشست های مشترک بین دولت و مجلس است. ما معتقدیم نباید بسیاری از مسایل و مشکلات که مربوط به مجلس است در شورای هماهنگی سران سه قوه مطرح شود، این خلاف قانون اساسی است. رهبری دستور دادند که در شرایط خاص که نیاز به یک سری قوانین و کارهای آنی وجود دارد، شورای هماهنگی سران سه قوه ورود پیدا کند اما مواردی است که در آن فوت فرصت وجود دارد و مجلس می تواند در آنها وارد شود نباید شورای هماهنگی سه قوه ورود کند.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مباحث مربوط به مجلس در خود مجلس مورد بررسی قرار گیرد و دولت در این رابطه جایگاه مجلس را در نظر بگیرد./

کد خبر 963518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha