کمیته حقیقت یاب بین المللی برای نجات مسلمانان و مساجد کشمیر تشکیل شود

رئیس کمیته پارلمانی پاکستان در امور کشمیر از سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل خواست تا یک کمیته حقیقت یاب برای تحقیق در مورد خشونت علیه مسلمانان کشمیر راه اندازی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « tribune»،رئیس کمیته پارلمانی پاکستان در امور کشمیر از سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل خواست تا یک کمیته حقیقت یاب برای تحقیق در مورد خشونت علیه مسلمانان کشمیر راه اندازی کنند.

 

«شهریار افریدی» در این باره گفت: میزان خشونت هایی که بر اساس دین و اعتقادات افراد علیه آنها در کشمیر انجام می شود در حال افزایش است و باید یک کمیته حقیقت یاب برای رسیدگی به این موارد از سوی سازمان های بین المللی تشکیل شود.

 

افریدی افزود: سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی باید این کمیته را بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی دفتر کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در سال های 2018 و 2019 میلادی در مورد ظلم و ستم هند علیه مسلمانان کشمیر ،تشکیل دهند.

 

رئیس کمیته پارلمانی پاکستان در امور کشمیر همچنین گفت: مساجد کشمیر هفته هاست که تعطیل شده اند و اجازه فعالیت ندارند؛ مسلمانان هم اجازه ندارند در نمازهای جماعت،نمازهای عید و مراسم مذهبی شرکت کنند.

 

وی تاکید کرد: دولت هند در اولین مرحله از سرکوب های خود در کشمیر مسجد جامع «سرینگر» را هدف قرار دارد و اکنون 18 هفته از زمانی که درهای این مسجد بسته شده است، می گذرد.

 

افریدی سکوت جهان نسبت به قربانی شدن مسلمانان در کشمیر را محکوم کرد و به ویژه کشورهای اسلامی را به خاطر سکوتشان در مورد افزایش خشونت های مذهبی در کشمیر مورد انتقاد قرار داد.

 

وی در این باره گفت: مسلمانان در سراسر جهان باید صدای خود را برای نجات مسلمانانی که در کشمیر در نتیجه اقدامات دولت فاشیست هند رنج می کشند،بلند کنند.

کد خبر 963599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha