پرداخت تسهیلات کرونایی به ۴۵۵ نفر از اهالی فرهنگ و رسانه کردستان

عبیدالله رستمی از پرداخت تسهیلات کرونایی به ۴۵۵ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان کردستان خبر داد و گفت: کارگروه اقتصادی کرونا مهلت ثبت درخواست فعالان فرهنگی و هنری و رسانه‏ ای را برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در یکصدو چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه کردستان برگزار شد، بیان کرد: طی سالجاری در حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار شده است که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به برخی برنامه‌های انجام شده در استان اظهار کرد: تهیه 13 نوع پوستر در حوزه حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه با موضوع عفاف و حجاب در فضای مجازی، برگزاری کارگاه تخصصی حجاب و عفاف در سروآباد و برگزاری کارگاه آنلاین با موضوع عفاف و حجاب از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در استان، برگزاری آئین مهرورزی رضوی به مناسبت دهه کرامت، تجلیل از نوجوان هنرمند روستای مالوجه که به مرحله نیمه نهایی عصر جدید راه یافت و آغاز ساخت سینما پردیس سقز از دیگر اقدامات فرهنگی استان به شمار می‌رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: همچنین امسال جشنواره هنر خانگی شفا با موضوع مقابله با کرونا بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، که 19 کودک و نوجوان کانون فرهنگی هنری روستای قروچای در این مسابقه برگزیده و تجلیل شدند.

 

رستمی اهدای کمک‌های مومنانه به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را از دیگر اقدامات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالجاری به ویژه در این ایام شیوع کرونا خواند و افزود: تولید محتوا به مناسبتا دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف نیز از فعالیت‌های فرهنگی استان بوده است.

 

وی در پایان به چاپ 76 عنوان کتاب، اجرای طرح تابستانه و بهاره با فروش یک میلیون کتاب، پیگیری نام نویسی مسکن ملی اهالی فرهنگ و هنر استان، اعلام فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و پرداخت تسهیلات کرونایی به 455 نفر از اهالی فرهنگ و هنر رسانه پرداخت و اضافه کرد: فعال بودن 300 باشگاه کتابخوانی در کردستان، برگزاری انتخابات اتحادیه موسسات قرآنی، اعلام برندگان سراسری مسابقات انسان، هنر و بحران و اعلام فراخوان جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و تولید یک هزار و 833 اثر با موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در خانه بمانیم از دیگر اقدامات فرهنگی و هنری استان در سالجاری بوده است.

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 963781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha