حمله ویروس کرونا به اردوگاه های مسلمانان روهینگیا در میانمار

هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا در اردوگاه های ایالت راخین به ویروس کرونا مبتلا شده اند و به دلیل تراکم جمعیتی در این اردوگاه ها احتمال افزایش مبتلایان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از mudwen، ویروس کرونا تهدیدی برای مسلمانان روهینگیا در میانمار به شمار می آید، به طوری که تاکنون 130 هزار نفر در اردوگاه های مسلمانان روهینگیا در شهر «سیتو» در ایالت راخین مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

 

مسلمانان روهینگیا به دلیل تراکم جمعیتی در شرایط سختی به سرمی برند و این مسئله شیوع ویروس کرونا را در میان آنها افزایش می دهد.

 

یکی از مسلمانان روهینگیایی در این باره گفت: وضعیت خوب نیست. ما بسیار نگران هستیم. زیرا این وضعیتی که در آن به سر می بریم، باعث افزایش شیوع این ویروس خواهد شد. درصورتی که تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یابد، امکان کنترل آن وجود ندارد.

 

یک گروه متشکل از مسئولان بهداشتی اخیرا از اردوگاه «تای چونگ» بازدید کردند و مردم را نسبت به دستورالعمل های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی آگاه کردند. اما به نظر می رسد که پیروی از این دستورالعمل ها برای مسلمانان روهینگیا غیر ممکن است. زیرا در یک منزل 10 خانوار زندگی می کنند.

 

مسلمانان روهینگیا به دلیل شرایط کنونی خود را در منازل شان زندانی کردند و از مواد ضد عفونی کننده و ماسک هایی که این گروه بهداشتی به آنها داده اند، استفاده می کنند.

کد خبر 964080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha