حوزه هاي علميه بايد در عرصه نخبگاني تلاش مضاعفي داشته باشند

آیت الله عاملی گفت:حوزه هاي علميه به عنوان متوليان جامعه اي كه حاكميت آن بر پايه اسلام است بايد در عرصه نخبگاني تلاش و برنامه مضاعفي داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سید مصباح عاملی» امروز( ۳ شهریور) در مراسم اختتامیه هشتمین مرحله‌ شناسایی استعداد برتر آموزشی طلاب برادر با اشاره به اينكه حوزه هاي علميه به عنوان متوليان جامعه اي كه حاكميت آن بر پايه اسلام است بايد در عرصه نخبگاني تلاش وبرنامه مضاعفي داشته باشند، گفت: از این رو باید پذیرش نخبگانی در حوزه نهادینه شود كه مرحله‌ی شناسایی استعدادهای برتر، نخستین گام در زمینه‌ی نخبه پروری است و امیدواريم مراحل بعدی، شتاب بیشتری پیدا کند تا اثرات خوبی بدست آيد.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه جذب طلبه‌ برای سال جدید در حوزه علمیه خراسان بر پایه پذیرش نخبگانی صورت گرفته است، ابرازکرد: مقوله و روند شناسایی استعدادهاي برتر باید برای طلاب ورودی مطرح شود و پذیرش ها به سمت نخبگانی پیش رود.

 

آیت الله عاملی ضمن تشکر از اساتید که در روند شناسایی به صورت جهادی، تلاش و همراهی کردند، ابراز کرد: همگامی اساتید به عنوان یک اصل در حوزه است و حوزه های علمیه اگر بخواهند تحول یابند، به واسطه‌ی اين تلاش گران عرصه تعليم و تعلم متحول خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه استاد، مولفه‌ی اولیه یک حرکت تحولی در طول تاریخ بوده و هست، تاکید كرد: حمایت از اساتید باید سرلوحه‌ کار دست اندركاران باشد و تربیت استاد جدید نیز در همه ی رشته ها و برای تمامی بخش ها، بايد برنامه ریزی شود.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در بحث استعداد برتر و نخبگانی برنامه ریزی های جدیدی در دستور کار قرار دارد، ابرازکرد: سعی داریم امسال از میان طلاب قریب الاجتهاد و مستعد، افرادی را به عنوان نخبگان فقهی و اصولی سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی شناسایی کنیم و با تقویت طرح نخبه پروری، برنامه ای پنج ساله اجرایی شود.

 

آیت الله عاملی با تاکید بر تربیت نظریه پردازهای فقاهتی در این حوزه، ادامه داد: قرار است به موازات شناسایی ها و طرح نخبه پروری، دوره های مختلف فقه های مضاف در قالب نخبگانی طراحی و اجرا گردد تا نیازهای عرصه نظام، جامعه و بین الملل پاسخ داده شود.

کد خبر 964134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha