تاسوعا و عاشورا نقطه اوج عشق، فداکاری و آزادگی است

حیدری گفت: تاسوعا و عاشورا، نقطه اوج و تبلور عشق و فداکاری و آزادگی است؛ واقعه عاشورا درس‌های بزرگی دارد که مهمترین آن، ایستادگی و مقاومت یاران قلیل امام حسین(ع) در مقابل لشگر کثیر دشمن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز( ۳ شهریور) در یکصد و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه نیروی انسانی، جزء سرمایه‌های ارزشمند هر سازمان هستند که در کنار فرآیندها و مقررات، نقش اصلی را هدایت و پیشبرد اهداف سازمان عهده‌دار هستند، گفت:کارمندان بخش‌های مختلف دولتی و همچنین مجموعه پرتلاش مدیریت شهری، فداکارانه درحال ارائه خدمات هستند، جدای از مسائل مالی و معیشتی، موضوع منزلت اجتماعی آنها باید مدنظر دولت و مجلس محترم قرار گیرد تا از این طریق بتوان حس تعلق خاطر سازمانی را افزایش داد و موجبات افزایش کارآمدی آنها را فراهم آورد.

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: تاسوعا و عاشورا، نقطه اوج و تبلور عشق و فداکاری و آزادگی است؛ واقعه عاشورا درس‌های بزرگی دارد که مهمترین آن، ایستادگی و مقاومت یاران قلیل امام حسین(ع) در مقابل لشگر کثیر دشمن است.

 

حیدری با بیان اینکه مظلومیت امام‌حسین(ع) و یارانش موجب شده تا این حادثه، تاریخی و جهانی شود، گفت: اتفاقات رخ داده در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی در هر دو جبهه منحصر به فرد است؛ در یکسو فداکاری و ارادت یاران امام(ع) به اوج خود رسیده و در سوی دیگر، خشونت و بی‌رحمی و قساوت.

 

وی با بیان اینکه مردم با عشق و علاقه‌ای که به مکبت حسینی و اهل بیت(ع) دارند، به بزرگداشت این روز پرداخته‌اند، گفت: همزمان با آغاز ماه محرم، در سطح شهر، مراسم عزاداری مختلفی درفضاهای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شده که خوشبختانه رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم هم رضایت‌بخش بوده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: امیدواریم در کنار پاسداشت ارزش‌ها که وظیفه ماست و موجب افزایش معرفت و شناخت به امام‌حسین(ع) می‌شود، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی موجب تشدید زحمات و فشار مضاعف به کادر درمان نشویم.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از ایشان به عنوان دو عنصر ارزشمند دولت یاد کرد که در جریان ترور فیزیکی و کور منافقین، کشور از برکات حضور آنها محروم شد و افزود:هشتم شهریور پس از شهادت این دو چهره شاخص برخاسته از جامعه معلمین، به روز «مبارزه با تروریسم» نامگذاری شده است.

 

حیدری در ادامه ضمن تشکر از خدمات ارزشمند دولت، گفت: امیدواریم طی یک سال آینده، دولت براساس شعارها و برنامه‌ها و گشایش‌های در سطح ملی و بین‌المللی بتواند به خواسته‌های به‌حق مردم پاسخگویی کند.

 

حیدری با بیان اینکه ۷ ماه است که کادر درمان کشور، خالصانه و فداکارانه در جهت خدمت به مردم گام برداشته و رنج‌ها و مشقت‌های بسیاری را متحمل شده‌اند، اظهارکرد:پزشکان متخصص و پرستاران و دیگر کادر درمان سلامتی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با تلاش خود جان تعداد زیادی از هموطنان را نجات دادند با هیچ اقدامی نمی‌توان این فداکاری و ایثار را جبران کرد ولی قدردان زحمات شما عزیزان هستیم و به وجود شما سربازان فداکار عرصه سلامت افتخار می‌کنیم.

کد خبر 964194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha